غدیر برای همیشه به تاریخ نویسان و یاوه گویی ها پاسخ می دهد که دین از سیاست جدا نیست و باید ایستادگی کرد

ریاست ساع.س فراجا در جشن بزرگ غدیر که با حضور فرماندهان و مدیران انتظامی برگزار شد، گفت: غدیر برای همیشه به تاریخ نویسان و یاوه گویی ها پاسخ می دهد که دین از سیاست جدا نیست و باید ایستادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع)، حجت الاسلام والمسلمین  دکتر سید علیرضا ادیانی در جشن بزرگ عید غدیر خم که با حضور جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا، فرمانده و رئیس ع س دانشگاه، فرماندهان و مدیران مراکز آموزش فراجا در مصلای بزرگ امام رضا علیه السلام دانشگاه برگزار شد، گفت: غدیر برای همیشه به تاریخ نویسان و یاوه گویی ها پاسخ می دهد که دین از سیاست جدا نیست و باید ایستادگی کرد.
 
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور اظهار داشت: جلسه امروز ما با همه جلسات متفاوت است، این اجتماع بزرگ و باشکوه که در روز ولادت امام هادی و دراستانه عید سعید غدیر خم  با حضور جوانان دلداده و غیور دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی برگزار می شود موجب احیای دین مبین اسلام است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ادیانی جایگاه عید غدیر در میان عید های مبین اسلام را مانند قمر در میان آسمان بزرگ خداوند دانست و با اشاره به بخشی از کرامات و فضایل عید غدیر گفت: خداوند در این روز گناهان مرد و زن با ایمان را به مدت شصت سال، دو برابر آنچه که خداوند در لیل الفطر و لیل القدر می بخشد، می آمرزد و کمک کردن در این روز به یکدیگر، یک درهم برابر با هزار درهم است.
 
در ادامه دکتر ادیانی اذعان داشت: عید غدیر به مقام رسیدن حضرت علی (ع) است، غدیر پاسخ به تمام اندیشمندان اسلام است که اساسا می گوید: چرا باید از کس یا کسانی اطاعت کرد(حکومت اسلامی) که این یک سوال مهم در سیاست است، یعنی مشروعیت چه کسی حق فرمان دادن را دارد، نظر قرارداد اجتماعی این است که دیگران می گویند: نخبه ها حق حکم دادن را دارند،  عده ای می گویند: فیلسوفان و اندیشمندان حق حکومت دارند و ...؛ اما دین اسلام بنا به گفته ی شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی این است که آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی امری کاملا بیهوده است و تا زمانی انسان آزادی دین نداشته باشد این آزادی اجتماعی بی فایده است.
 
وی با اشاره به آیه از قرآن کریم اضافه کرد: آن کسی که حق فرمان دادن را دارد که مالک حقیقی است، وحی بخش است او حق ذاتی فرمان را دارد و تنها منبع فرمان دادن ذاتی ذات خداوند تبارک و تعالی است.
 
ریاست ساع.س فراجا با اشاره ای به حدیثی از امام هادی (ع)، افزود: مسئله حکومت غدیر امام علی(ع) جا برای هیچ شک و شبهه ای نگذاشته است، غدیر پاسخ قطعی به این است که کس یا کسانی اجازه فرمان دادن را دارند که خدا اجازه داده باشد. و با استناد به روایتی از پیامبر (ص) گفت: جبرئیل برمن(پیامبر اسلام) نازل شد و سلام خداوند را رساند و به من فرمود: ماجرای غدیر را بر مردم ابلاغ کن.
حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی تاکید کرد: غدیر پاسخ به این سوال است که پس از پیامبر اسلام، علی و اولاد او حق فرمان دادن(حکومت اسلامی) را دارند.
ایشان خاطرنشان کرد:این اجتماع بزرگ را به نظر مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) رسانده ام که ما می خواهیم سر سپرده اطاعت کنیم. 
نماینده ولی فقیه در فراجا عنوان کرد: غدیر برای همیشه به تاریخ نویسان و یاوه گویی ها پاسخ می دهد که دین از سیاست جدا نیست و باید ایستادگی کرد.
 
 
 
 
کد خبر 1196804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha