تدارک گسترده کرمانی ها برای عیدالله الاکبر/ از آذین بندی شهرها تا سنت حسنه اطعام

در آستانه فرا رسیدن عیدالله الاکبر، گروه های مختلف مردمی، هیئات مذهبی، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و... در تدارک برنامه های گسترده ای برای این مناسبت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در آستانه فرا رسیدن عیدالله الاکبر، گروه های مختلف مردمی، هیئات مذهبی، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و... در تدارک برنامه های گسترده ای برای این مناسبت هستند.

 

 

آذین بندی خیابان ها و معابر عمومی با پرچم های مزین به نام مبارک امیرالمؤمنین، علی علیه السلام، برپایی ایستگاه ها و موکب های صلواتی در سطح شهر و پذیرایی از شهروندان، اجرای برنامه های متنوع برای کودکان، برپایی مراسم جشن و سرور در محلات مختلف، از جمله کارهایی است که در استقبال از عیدسعید غدیرخم انجام می شود.

 

 

رزمایش کمک های مؤمنانه در نقاط مختلف استان، مشارکت قابل توجه مردمی و خیرین برای اطعام غدیر یکی از برنامه های قابل ذکر است که گروه های جهادی و تشکل های مردمی و برخی نهادها و...در تدارک بیش از یک میلیون وعده غذا هستند.

 

 

آذین بندی سردرب منازل، محافل جشن خانگی، تکریم سادات و عیدی گرفتن از ایشان، بازسازی واقعه غدیر و... از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این عید عظیم در استان کرمان اجرا می شود.

 

 

نورافشانی، پیاده روی غدیر از مبدأ یا به مقصد اماکن مذهبی به همراه برنامه های مختلف فرهنگی و تهیه جوایز نیز اجرا می شود.

 

 

علاوه بر این همه، فضای مجازی نیز طی روزهای اخیر مملو از پُست ها و مطالبی در بیان فضایل امام علی علیه السلام است.

 

 

در ادامه، پوستر برخی از این برنامه ها منتشر می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1196850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha