جشن عید غدیر در ۴ بقعه متبرکه برگزار می شود

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: روز دوشنبه به مناسبت عید غدیر، جشن عید غدیر در چهار بقعه متبرکه شهرستان برگزار می شود.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: جشن عید غدیر در بقاع متبرکه امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، امامزاده نقی الهادی(ع)، قبور سادات و شیخ مقدم روستای الله آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان عنوان کرد: در مراسم ویژه جشن، قرعه کشی، اهدای جوایز، مسابقه فرهنگی، مولودی خوانی، پذیرایی و غیره برنامه ریزی شده تا بتوان در این عید بزرگ شادی و نشاط مردم را در چهره ها دید.

 

علیپور خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه های جشن و شادی و سرود، امشب پس از نماز مغرب و عشاء بیش از دو هزار پُرس غذای گرم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و خیرین شهرستان بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می شود که از این تعداد هزار پُرس در امامزاده حمزه رضا شهرستان توزیع می شود.

 

وی با اشاره به برخی از اعمال عید غدیر تصریح کرد: شاد کردن دل مؤمنان، گره گشایی از کار محرومان، دادن هدیه، اطعام دادن، صله رحم و انفاق از جمله اعمال سفارش شده در روز عید غدیر است.

 

وی اضافه کرد: یکی از رسوم بسیار خوب روز عید غدیر که در کشورمان برقرار بوده، دیدار با سادات است که امری بسیار نیکو و پسندیده است و روز عید غدیر در حقیقت روز عید بزرگ و شادی حقیقی برای مسلمانان است.

 

 

 

 

کد خبر 1196859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha