از نشست های تخصصی غدیر تا شاد پیمایی بزرگ غدیریون در همدان

ناهیدی فرد گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت برنامه های متنوعی از جمله نشست های تخصصی غدیر، شاد پیمایی و گردهمایی بزرگ غدیریون با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان برگزار می شود.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  دهه امامت و ولایت ،  فرصتی برای ترویج اسلام ناب و اشاعه فرهنگ علوی است که همزمان با عید سعید غدیر به کمال می‌رسد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: عید مسعود غدیر که همانا نهایت رحمت و برکت است و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت به شمار می‌رود، عید فرخنده پیمان، میثاق و عهد است، همان روزی که پیام‌آور رحمت فرمود؛" الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ" تا ثابت کند، بزرگترین عامل سعادت در دنیا و آخرت، پیروی از ولایت است.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان به مناسبت عید سعید غدیر بیان کرد: از جمله آنها می‌توان به برگزاری جشن های مختلف، اعطای هدایا به مناسبت عید غدیر در مساجد، استمرار طرح نذر گوشت قربانی و توزیع میان نیازمندان نام برد.

 

وی ادامه داد: همچنین برگزاری نشست های تخصصی غدیرشناسی و پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات نسل جوان، برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله مسابقه ملی کتابخوانی «پیام غدیر» ، برگزاری پویش «امیر کلام؛ پویش نهج البلاغه خوانی»، معرفی کتاب‌های مرتبط با ولایت امیرالمومنین (ع)، از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت عید امامت و ولایت اجرایی می‌شود.

 

ناهیدی فرد گفت: فضاسازی و آذین بندی مساجد، اجرای خیابانی گروه‌های سرود و کاروان‌های شادی، توزیع بسته‌های فرهنگی و معیشتی بین نیازمندان محله، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، همایش پیاده روی خانوادگی در قالب شاد پیمایی غدیر بخش دیگری از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده به مناسبت این ایام مبارک را شامل می شود .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون  های  فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: برگزاری نشست‏‌های بصیرتی تبیین جایگاه غدیر، ولایت؛ تبلیغ آداب و سنن عید غدیر در سطح مساجد و فضای مجازی، بخش دیگری از فعالیت‌های مشترک در کانون‌های مساجد استان‌ها به مناسبت عید سعید غدیر به شمار می‌رود.

 

وی آذین‌‏بندی مساجد و محله‌‏های اطراف مساجد با همکاری کسبه محل و مشارکت‏‌های مردمی با محوریت کانون، پایگاه بسیج و ارکان مسجد، برپایی جشن عید غدیر در مساجد، راه‌‏اندازی کاروان شادی در سطح شهر توسط کانون‏‌های مساجد، اجرای سرود در میادین اصلی شهر توسط گروه‌‏های سرود کانون‏‌های مساجد با محوریت غدیر، را از جمله دیگر فعالیت‌های بچه‌های مسجد در سراسر  استان همدان  به مناسبت عید امامت و ولایت برشمرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1196884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha