دیداررئیس و کادر هیئت پزشكی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی

رئیس و کادر هیئت پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بعثه مقام معظم رهبری درمکه مکرمه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رئیس و کادر هیئت پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بعثه مقام معظم رهبری درم که مکرمه دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج  و زیارت با اشاره به اينكه خادمان ضيوف الرحمان بايد قبل از موسم حج به نيازشناسي بپردازند، تاكيد كرد: در صورتي كه اين اقدام درست و به موقع انجام و آمادگي ها فراهم شود در زماني كه اتفاقي براي زائر روي دهد بدون فوت زمان مي توان امكانات لازم را دراختيار او قرار داد.


سرپرست حجاج ايراني افزود: با بررسي دقيق و به موقع مي توان مشخص كرد زائران در استان هاي مختلف معمولا چه مشكلات و آسيب پذيري هايي دارند تا  ضمن  هماهنگي با مديران مجموعه و كاروان ، در خصوص نحوه ارائه خدمات به آنها اقدام لازم صورت گيرد.
وي افزود: براي خدمتگزاري بهتر بايد نوع بيماري هاي زائران احصاء و بر اساس آن برنامه ريزي شود تا براي آنها مشكلي پيش نيايد و راحت تر به عبادت و زيارت بپردازد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينكه امام معصوم مي فرمايد كه به برادرديني خود خدمتگزاري كن، از مسئولان هيئت پزشكي خواست كه به اطلاع رساني اولويت قائل شوند و دستورالعمل هاي لازم را با استفاده از امكانات روز در اختيار زائر قرار دهند .
وي افزود: يكسري بايد ها و نبايدها عمومي است ولي يكسري هم تخصصي است  كه بايد رعايت شود.
سرپرست حجاج ايراني گفت: هيئت پزشكي با ارزيابي از اتفاقاتي كه در گذشته براي زائران روي داده است تذكرات و راهنمايي هاي لازم را براي حفظ سلامتي و بازگشت توام با آرامش زائران به كشور ارائه دهد و توصيه كند حاجياني كه مشكلات حاد قلبي دارند براي حفظ سلامي خود از انجام مكرر اعمال مستحبي بپرهيزند.  
در اين ديدار پيش ازسخنان سرپرست حجاج ايراني، دكتر سيد علي مرعشي از فعاليت هاي مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه منوره و مكه مكرمه از 26 خرداد ماه تاكنون گزارش داد و به ارائه بيش از 160 هزار خدمت در اين مدت اشاره كرد. 
دكترمرعشي در ادامه به فوت خانم اكرم موسوي زائر كاروان 17047 تهران  در پنج شنبه شب(23 تيرماه) اشاره كرد و گفت: اين بيمار 56 ساله بدليل ايست قلبي فوت كرد و با وجود انتقال به بيمارستان سعودي ، اقدامات انجام شده براي زنده نگهداشتن بيمار موثر واقع نشد. 
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت هم پس از شنيدن گزارش يكي از پزشكان در خصوص اينگونه اتفاقات تصريح كرد: پزشكان به زائران بگويند تا با توجه به وضعيت جسمي شان چگونه دراين سفرعمل كنند و زائران هم حتما به راهنمائي هاي كادر درمان توجه نمايند.
وي به مسئولان  هيئت پزشكي توصيه كرد كه با برنامه ريزي مناسب زائران بستري در بيمارستان را با رعايت تمامي نكات پزشكي سريعتر به كشور منتقل كنند تا زمينه ارائه خدمات به آنها در كنار خانواده فراهم شود.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت همچنين  از زائران خواست در مراجعه به  مراكز پزشكي داروي مورد نياز خود را براي درمان در ايام سفر دريافت نمايند و پزشكان نيز به ميزاني كه براي درمان بيمار لازم است دارو تجويز كنند.
وي با اشاره به اينكه سفر حج همواره با سختي و مشكلاتي همراه بوده است، گفت: در برخي زمان ها مشكلات زياد و تعداد زائران كم بوده است اما امروزه تعداد زائران افزايش يافته ولي سختي ها تبديل به راحتي نشده است.
بر پايه اين گزارش، رئيس مركز پزشكي حج و زيارت در پايان اين ديدار از آغازعمليات  انتقال بيمارستان مكه به ساختمان جديد آن خبر داد.
وي با اشاره به اينكه تا پايان ماه ذي الحجه اين عمليات به اتمام مي رسد، تصريح كرد: اين اقدام در روند خدمتگزاري به زائران هيچ مانعي ايجاد نخواهد كرد و كادر پزشكي و      درماني در مكه مكرمه و مدينه منوره تا آخرين روز حضور زائران آماده ارائه خدمات به حاجيان ايراني در سرزمين وحي هستند وبا نگاه به جلو تلاش دارند امكانات بهتري را براي آنها فراهم كنند. 
این گزارش حاکیست، دراین دیدارهمچنین چند تن از حاضران نقطه نظرات خود را در خصوص فعالیت های مرکز پزشکی حج ، نحوه ارائه خدمات به مراجعه كنندگان در   مطب ها، مراكز درماني و بيمارستان مكه بيان و درباره نحوه استفاده از خدمات بیمارستانی کشور میزبان پیشنهاداتی مطرح کردند.

کد خبر 1196886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha