شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با جهاد تبیین و امیدآفرینی  میسر می شود

فرخنده با اشاره به تلاش های رسانه‌های غرب برای تزریق ناامیدی در جامعه، گفت: با تبیین درست شرایط، باید محاصره تبلیغاتی دشمن را شکسته و امیدآفرینی در جامعه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علی فرخنده» امروز (۲۶ تیر) در جلسه صبحانه کاری با خبرنگاران اظهارکرد: در برهه کنونی پشیمان‌سازی مردم از انقلاب اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین آحاد جامعه مهمترین استراتژی رسانه‌های غرب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین، ادامه داد: قدرت عظیم انقلاب با استفاده از ظرفیت جوانان مومن، انقلابی و متخصص وقتی به نمایش در می‌آید که رسالت خود را در تبیین وقایع به درستی انجام دهند.

 

وی یکی از نقاط ضعف در شرایط فعلی را فراموشی آرمان‌های اصلی انقلاب دانست و تصریح کرد: با تبیین درست شرایط باید محاصره تبلیغاتی دشمن را شکسته و امیدآفرینی در جامعه داشته باشیم.

 

فرخنده خاطرنشان کرد: هر رسانه‌ای در زمینه پوشاندن ضعف‌های انقلاب و انعکاس دستاوردهای آن تلاش کند و اجازه ندهد شعارهای انقلاب فراموش شود در زمینه جهاد تببین گام برمی دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به تلاش های رسانه‌های غرب برای ناامید در جامعه اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی باید اقدامات پدافندی به آفندی تبدیل شود، افق دید را افزایش داده و با تحقیق و پژوهش صحیح مردم را متوجه سازیم.

 

وی با بیان اینکه نظام سلطه رو به افول است اما ذهن جوان آنقدر دچار هجمه‌های مختلف شده که باید آن را به صورت منطقی و با ارائه آمار و ارقام صحیح و البته با زیربنای اخلاقی و دینی حل کرد، گفت: افول نظام سلطه مهمترین فرصت انقلاب است و هر رسانه‌ای در راستای اصلاح ساختارها و مطالبه‌گری قدم بردارد کمک به تقویت گام دوم انقلاب کرده است.

 

فرخنده در ادامه تأکید کرد: یکی از مهمترین تهدیدهای دشمن در گام دوم علیه انقلاب رسانه ضداخلاق و یا همان امپراطوری رسانه‌ای استکبار است که کوچکترین مشکل را بزرگ جلوه داده و ارزش‌ها را حذف می‎کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش حفظ شان و جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه را مورد تأکید قرار داد و افزود: هرچند امروز تربیون دست ما است اما نمی‌شود به هر مدلی مطالب را مطرح کرد بنابراین اولین نکته مهم و اساسی، برجسته سازی نکات مثبت، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان است که باید در اولویت رسانه‌ها قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه نقد باید اخلاق مدارانه و همراه با دیدن نقاط مثبت و منفی به صورت همزمان باشد، ادامه داد: همچنین باید مسئولان نیز پاسخگو بوده، مورد نقد قرار گرفته و کارهای بر زمین مانده نیز به تصویر کشیده شود.

 

فرخنده  در پایان با بیان وظیفه مهم اصحاب رسانه در جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، گفت: امیدآفرینی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان و نظام اسلامی از رسالت مهم رسانه های خراسان جنوبی است.

 

 

 

کد خبر 1196905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha