برگزاری جشن بزرگ غدیر خم با همت کانون امام حسن مجتبی (ع) همدان

احمدی گفت: جشن بزرگ غدیر خم با همت کانون امام حسن مجتبی (ع) هیات امناء و خیران در محله مسجد امام حسن مجتبی (ع) منطقه حصار امام خمینی (ره) همدان برگزار می شود.

«پرستو احمدی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت به مدت یک هفته جشن های متنوع ویژه سنین مختلف  با همت کانون امام حسن مجتبی (ع) و هیات امنای مسجد برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) افزود: برگزاری جشن های غدیر ویزه خردسالان، دختران و پسران  به صورت جداگانه و هر روز مختص یک قشر اجرا شد.

 

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، اجرای سرود، برگزاری مسابقه آشپزی غذاهای سنتی ویژه بانوان، برگزاری پیاده روی خانوادگی از برخی برنامه های اجرای است.

 

وی عید غدیر خم را فرصتی ارزنده برای ترویج مهربانی، همدلی و محبت در جامعه دانست و اظهار داشت: واقعه غدیر موجب یاس دشمنان، تکمیل دین و اتمام نعمت الهی شده است.

 

وی افزود: این عید مبارک فرصت مغتنمی برای پرداختن به جامعیت شخصیت حضرت امیرالمومنین(ع) است؛ باید خصوصیات و شایستگی‌های آن حضرت به مردم و جهانیان شناسانده و معرفی شود؛ بشر امروز تشنه عدالت، حقیقت، معرفت و یک زندگی انسانی است و اگر بخواهیم به مردم الگویی تمام‌عیار در عرصه‌های مختلف زندگی ارائه کنیم، امیرالمومنین علی(ع) بهترین الگو است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی (ع) همدان  اضافه کرد: امروز جامعه بشری تشنه شخصیتی همچون حضرت علی(ع) است و دهه ولایت بهترین فرصت برای معرفی فضیلت‌ها و کمالات انسانی است .

 

احمدی ادامه داد: عید غدیر یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج محبت، مهربانی و ایجاد همدلی است؛ جشن‌های این عید سعید غدیر خم باید باشکوه و همراه با شادی مومنانه برگزار شود.

 

وی افزود: مردم نیازمند نشاط و شادابی هستند و در اسلام فرصت‌های خوبی برای پاسخ به این نیاز به حق مردم وجود دارد که عید غدیر یکی از آن‌هاست. در این ایام باید فضای جامعه حقیقتا فضایی توام با شادی و نشاط باشد و برای ترویج محبت و برادری باید تلاش شود.

 

کد خبر 1196971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha