نجف اشرف برای جشن عید غدیر آماده می شود/ اجرای برنامه امنیتی و خدماتی برای امنیت زائران

مسئولان استان نجف اشرف برنامه امنیتی و خدماتی گسترده ای را به مناسبت عید غدیر خم برای حفاظت از زائران و ایجاد امنیت راه های منتهی به آستان مطهر علوی اتخاذ کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الصباح، سرهنگ مقداد موسوی، سخنگوی رسانه ای پلیس نجف اشرف به الصباح گفت: پلیس این استان با مشارکت لشکر رزمی امام علی(ع)، یکی از تشکل های حشد شعبی، اجرای برنامه های امنیتی ویژه مراسم عید غدیرخم را آغاز کرد. اجرای این برنامه امنیتی ادامه برنامه عید قربان است که فضای امنیتی آرامی را برای زائران  شهروندان عراقی فراهم می کند.

موسوی گفت: اوج این مراسم امنیتی فردا (دوشنبه 27 تیر 1401) روز بیعت با امام علی(ع) است.  این برنامه بر تلاش اطلاعاتی و جمع آوری اطلاعات و داده ها متمرکز است. محدودیت های امنیتی برای ایمن سازی ورود زائران و رسیدن شان به حرم امام علی(ع) اتخاذ خواهد شد.

 

وی ادامه داد: لشکر رزمی امام علی(ع) با مشارکت نیروهای مرزبانی مسئولیت حصار امنیتی بادیه نجف را برعهده خواهد داشت. فرماندهی پلیس طی روزهای گذشته بر کنترل خارجی ورودی های استان نجف از شمال به سمت کربلا، از جنوب به سمت المناذره و استان دیوانیه و از شرق به استان بابل را تمرکز دارد. نیروهای ضد انفجار به گشت های بازرسی شامل همه مناطق اطراف این استان اقدام کردند.

 

از سوی دیگر، سالم نعمه، مدیر رسانه بهداشت گفت: برنامه اضطراری بهداشتی که به مناسبت عید قربان آغاز شد، تا پایان مراسم عید غدیر ادامه دارد. 13 مرکز پزشکی در شهرهای نجف و کوفه برای ارایه خدمات بهداشتی و پزشکی به زائران وجود دارد. همچنین 27 آمبولانس در چهارراه های اصلی و مناطق اطراف عتبات مقدسه مستقر هستند. جایی که بیشترین زائر در آن متمرکز است.

 

نعمه گفت: تیم نظارت بهداشتی، گشت های بازرسی از بازارها، فروشگاه های مواد غذایی را انجام داده است. دستورالعمل های پیشگیرانه از جمله در معرض نبودن مستقیم اشعه خوردشید، تمرکز بر نوشیدن آب استریل شده و رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلای بیماری های ویروسی بین شهروندان عراقی منتشر شده است.

سرتیپ زیاد القیسی، مدیر روابط و رسانه در اداره کل ترافیک به الصباح گفت: این آمادگی شامل اعزام نیروهای تقویتی از افسران راهنمایی و رانندگی استان الانبار، بابل، واسط، دیوانیه و دیاله به همراه تعداد زیادی خودروهای گشت و موتورسیکلت به استان نجف اشرف به منظور ایجاد امنیت جاده ها و حفظ سلامت زائرانی است که برای برپایی مراسم عید غدیر به حرم امام علی(ع) می آیند.

 

القیسی افزد: برنامه میدانی با نظارت مدیر کل ترافیک نجف تهیه شده است که شامل تقسیم استان به چند محور و بسیج افسران و کارکنان این اداره و شرکت های تابعه آن و استقرار آنها در جاده های زائران برای سازماندهی تردد خودروهای در ورودی این استان و جلوگیری از توقف تصادفی در حاشیه جاده ها و اماکن عمومی برای ایمنی شهروندان است. برنامه عبور و مرور با هماهنگی برنامه امنیتی و خدماتی که رئیس پلیس نجف اشرف آماده کرده است، اجرا می شود.

کد خبر 1196989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha