فرهنگ و هنر ماناترین ابزار برای دستیابی به اهداف انقلاب است

ثقتی ماناترین ابزاری که در دست کارگزاران است را ابزار فرهنگ و هنر دانست و افزود: بدون شک هر هدفی که بر این مقیاس تعریف شود حتما به مقصود خود خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (یک‌شنبه،۲۶ تیر) در همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت که در تالار مرکزی برگزار شد اظهار داشت: قبل از هرچیز عید سعید غدیر را به همه شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)تبریک عرض می‌کنم.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ماناترین ابزاری که در دست کارگزاران است را ابزار فرهنگ و هنر دانست و افزود: بدون شک هر هدفی که بر این مقیاس تعریف شود حتما به مقصود خود خواهد رسید.

 
ثقتی با بیان اینکه شهر رشت در سال ۹۴ به نام شهر خلاق خوراک یونسکو انتخاب شد اذعان کرد: پس از هفت سال نقش رسانه را در موفقیت این عنوان مورد توجه قرار دادیم و به این باور رسیدیم که ابزار رسانه تا چه حد اثرگذار است.
 
وی سرمایه‌های گیلان و رشت را بسیار گسترده دانست و استفاده از ابزار رسانه برای شکوفایی این استعدادها را لازم و ضروری دانست و افزود: رویداد بین‌المللی فیلم و عکس کاسپین از جمله افتخارات استان گیلان است که کمتر کسی از آن اطلاع دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیگیری‌های خوبی در حوزه مباحث شهر خلاق خوراک رشت شکل گرفته است گفت: نباید این داشته ها که به راحتی به دست نیامده اند را در نصفه‌های راه رها کنیم.
 
ثقتی ضمن اشاره به شهید املاکی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد این سردار بزرگ اسلام، صیانت از این افتخارات را مهم دانست و عنوان کرد: هر کدام از این صندلی‌هایی که توسط خبرنگاران پر شده است، پشتوانه رسانه‌ای دارند و هزاران نفر موضوعات آنها را دنبال می‌کنند.
 
وی رتبه استان گیلان در رسانه‌های مکتوب را هفتم اعلام کرد و یادآور شد: باور من این است که رسانه‌ها به تنهایی یک ملت هستند و می‌توانند برنامه‌ها و سیاستهای ما را به مردم برسانند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد: رسانه‌های ما در عین استقلال و حفظ روحیه مطالبه گری و در عین حالی که تریبون ملت ایران هستند پشت نظام اسلامی ایستاده‌اند با داشتن عدالت رسانه‌ای به تریبونی برای همه اقشار تبدیل شده‌اند.
 
ثقتی از برگزاری هفته‌ های فرهنگ و هنر در ۱۷ شهرستان استان گیلان خبر داد و داشت: شهر خلاق خوراک و انواع جشنواره‌های خارجی فرهنگی و هنری جزو سرمایه‌های ما هستند و امسال بعد از هشت سال تعطیلی اولین هفته فرهنگ و هنر استان گیلان در شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح شد.
 
 
*از گام نهادن در مسیری که شهر در تباهی قرار گیرد، جلوگیری شود
«عبدالمهدی مستکین» نیز در این مراسم عنوان کرد: یک مدیر و مسئول دانا و خردمند آن کسی است که هر ماه با اصحاب رسانه جلسه تشکیل دهد و نقد بشنود تا آن شهر را در مسیر توسعه قرار دهد.
 
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران توسعه پایدار را یکی از مهمترین مولفه‌ها و‌ موضوعات حال حاضر دنیا خطاب و تصریح کرد: اگر مدیران و‌مسئولان به هوش باشند می‌توانند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی برای رشد و پیشرفت استفاده کرده و از گام نهادن در مسیری که شهر در تباهی قرار گیرد، جلوگیری به عمل آورد.
 
وی استفاده از فرصت برای تغییرات جدید و نو توسط سازمان شهرداران را متذکر شد و با بیان اینکه سخنان کلیشه‌ای هیچ فایده‌ای برای شهر ندارد خاطرنشان ساخت: سرزمین ایران نیاز به انسانهایی دارد که با تمام وجود برای آبادانی این آب و خاک تلاش کنند و قبل از آن این تغییر را در وجود خود رقم بزنند.
 
کد خبر 1197023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha