جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد

جشن عید سعید غدیر خم با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد و محمد آزاد رئیس ستاد مدینه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این مراسم که امروز یکشنبه ( 26 تیرماه ) در هتل سکون مدینه در جوار حرم رسول خدا(ص)  برگزار شد، مهدی سماواتی از ذاکرین اهل بیت ( ع ) بعثه مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز آغاز ولایت و امامت در وصف مولای متقیان امیر المومنین علی ( ع ) مدیحه سرایی کرد.

در ادامه جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد با تبریک عید سعید غدیر خم به شیعیان و کارگزاران حج، خطاب به اعضای بعثه مقام معظم رهبری و ستاد مدینه گفت: یکی از بهترین خاطرات سفر حج برگزاری عید غدیر در جوار حرم رسول خدا و در کنار قبر مظلومه عالم حضرت فاطمه زهرا ( س ) و ائمه بقیع است.


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه برخی ها تصور می کنند غدیر در یک مقطع زمانی مطرح شده است، گفت: امام صادق ( ع ) از غدیر به عنوان عیدالله اکبر نام برده و فرموده اند که همه انبیاء الهی این روز را گرامی می داشتند.


وی با بیان اینکه عید غدیر روز پرافتخاری است، افزود: پیامبر اسلام ( ص ) در خطبه غدیریه نکاتی را گوش زد کرده است و در این خطبه از تک تک امامان نام برده و برخی از حوادث پس از خود را ذکر کرده اند.


جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه گفت: اگر انسان پیامبری رسول اکرم را پذیرفته باشد، خطبه غدیریه راه و رسمی را نشان می دهد که خروجی آن عشق به علی (ع ) و اهل بیت ( ع ) است.


وی با اشاره به اینکه حج امسال تاکنون به بهترین شکل ممکن برگزار شده است، این موفقیت را به کارگزاران حج در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تبریک گفت و از تلاش آنها تقدیر کرد.


همزمان با عید سعید غدیر مراسم های مشابهی در هتل های محل اقامت کاروان های مدینه بعد زائران ایرانی برگزار شد و زائران کشورمان در جوار حرم شریف نبوی و قبور مطهر ائمه بقیع عید امامت و ولایت را گرامی داشتند.

کد خبر 1197053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha