توجه به سلامت و بهداشت دانش آموزان به ویژه در مناطق دور افتاده ضروری است

استاندار خراسان شمالی، یکی از مسائل مهم در حوزه آموزش و پرورش را توجه به ابعاد سلامت و بهداشت تمام دانش آموزان به ویژه در مناطق دور افتاده دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی ظهر امروز یک شنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت تدوین طرح ارتقای سلامت و بهداشت دانش آموزان استان، ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و استحکام فضاهای آموزشی تاکید کرد.

 

وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه آموزش و پرورش توجه به ابعاد سلامت و بهداشت تمام دانش آموزان حتی در مناطق دور افتاده است.

 

حسین نژاد به ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که داوطلبانه موضوعات سلامت دانش آموزان را مورد توجه قرار می دهند باید مورد قدردانی قرار گیرند.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: توجه به  سلامت دانش آموزان در نقاط مرزی، حاشیه و محروم موجب شکل گیری قرارگاه تربیتی شده تا موضوع برابری های آموزشی و بهداشتی بیشتر مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

 

وی در خصوص بررسی ماده ۱۲ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی نیز افزود: استحکام سازه و عدم فرسودگی مدارس از حساسیت بالایی برخوردار است در غیر این صورت سازمان نوسازی مدارس نباید مجوز استقرار چنین مدارسی را صادر کند چون دغدغه مدیران متولی باید سلامتی فرزندان و دانش آموزان باشد.

 

حسین نژاد خاطرنشان کرد: در تمام فضاهای آموزشی باید جاذبه های لازم برای دانش آموزان فراهم شود لذا کمبود های این حوزه باید احصا و مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

 

وی در ارتباط با مبارزه با بی‌سوادی گفت: باید هدف گذاری دیگری در قالب یادگیری رایانه ها برای کسانی که سواد ابتدایی دارند، انجام شود.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: در یک اجتماع به هر میزان اگر سواد فرهنگی و اجتماعی جامعه ارتقا یابد با مشارکت بیشتر مردم در موضوعات مختلف شاهد پیشرفت جامعه خواهیم بود.

 

سمیرا نیستانی

کد خبر 1197075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha