خودسازی بالاترین گام در راستای عدالت اجتماعی است

آیت الله صدیقی خودسازی را بالاترین گام در راستای عدالت اجتماعی دانست و گفت: انسان ها باید در راستای خودسازی و تهذیب نفس گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «کاظم صدیقی» امروز یکشنبه (26 تیر) در همایش بین المللی عدالت از منظر امیرالمومنین (ع) که در دانشگاه اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) پرچمدار عدالت در بخش های مختلف بودند، گفت: حضرت علی (ع) نمونه ای کاملی از عدل و انصاف و عید غدیر عید تجلی حق، توحید، عدل، معنویت و همه ارزش‌های اسلامی است.

 

رییس بنیاد بین المللی غدیر ثمره عدل را گشایش در امور دانست و بیان کرد: همه باید در کار و زندگی خود عدل و انصاف را رعایت کنند و احسان نیز باید در کنار عدل باشد چرا که بندگان خداوند با دو بال عدل و احسان، آسان به مقصد می رسند.

 

وی خاطر نشان کرد: انسان های عادل کسانی هستند که صاحب قدرت هستند اما در اعمال قدرت منصفانه برخورد می کنند و این افراد الگویی برای همه مدیران و مسئولان هستند.

 

این مقام مسئول خودسازی را بالاترین گام در راستای عدالت اجتماعی دانست و اضافه کرد: این مهم از فرمایشات امام علی(ع) در نهج البلاغه است که باید مورد نظر ویژه قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه محور حرکت جامعه اسلامی علم، قدرت، امانت و کاردانی است، گفت: قوای حکومت و لباس رهبری و امامت به تن همه افراد نیست و مسئولان باید افرادی عادل و شایسته باشند و جامعه را به سمت و سوی سعادت و پیشرفت رهنمون دهند.

 

این مقام مسئول در ادامه به نقش و حضور مردم در صحنه نیز اشاره کرد و افزود: مردم پشتیبان نظام و خواهان برقراری عدالت و مبارزه با فساد هستند و همواره در کنار حکومتشان هستند و مسئولان حکومتی نیز باید به خواسته ملت توجه کرده و با عدل و انصاف برخورد کنند.

 

رییس بنیاد بین المللی غدیر علم و عدالت را شرط ضروری برای قاضی دانست و افزود: این دو کافی نیست و امر قضاوت یک شم، مهارت و هنر است و هنر قاضی در آن است که با شیوه های روانشناسانه، باطن فرد را بروز و حقیقت را آشکار کند.

کد خبر 1197132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha