۹۴ پنل خورشیدی بین عشایر خوسف توزیع می شود

نوری گفت:۹۴ پنل خورشیدی با همکاری شرکت برق به ارزش ریالی هر دستگاه ۱۳ میلیون تومان خریداری و آماده توزیع بین عشایر شهرستان خوسف است.

«هادی نوری آهنگر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار کیلومتر ایل راه عشایری با اعتبار 500 میلیون تومان مرمت و موج تراشی شده است.

 

رئیس اداره امور عشایری شهرستان خوسف از احداث دو منبع فنی ذخیره آب شرب خبر داد و گفت: همچنین مرمت و بازسازی چهار حلقه چاه دامداری با اعتبار 300 میلیون تومان انجام شده است.

 

نوری افزود: یک دستگاه لودر برای احداث بند و پشته خاکی در مناطق عشایری از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به محل اعزام شده و در حال انجام کار است که برای احداث این بند و پشته خاکی هم 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه از تحویل 94 پنل خورشیدی طرح مشترک امور عشایری و شرکت برق، بین عشایر شهرستان خبر داد و گفت: هر دستگاه پنل خورشیدی به قیمت 13 تا 14 میلیون تومان خریداری شده است.

 

رئیس اداره امور عشایری شهرستان خوسف همچنین از خرید یک دستگاه توربین بادی خبر داد و تصریح کرد: این توربین آماده نصب برای مناطق عشایری است، همچنین یک دستگاه آب شیرین کن برای منطقه عشایری مهرخشت به ارزش 150 میلیون تومان تخصیص می یابد.

 

نوری با بیان اینکه 144 منطقه عشایری با 13 درصد جمعیت شهرستان خوسف عشایر هستند، تصریح کرد: همچنین حدود 100 منطقه با تانکر سیار آبرسانی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه خدمت رسانی به عشایر شهرستان خوسف بسیار وسیع است چراکه از یک طرف عشایر خوسف هم مرز با سربیشه، از طرفی هم مرز با نهبندان و از طرفی دیگر هم مرز با بیرجند، سرایان، طبس هستند و تا 25 کیلومتری نایبند حوزه خدمت رسانی به این قشر پرتلاش است.

 

 

 

کد خبر 1197135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha