وضعيت سلامت زائران مطلوب است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت وضعيت سلامت زائران ايراني در سرزمين وحي را مطلوب توصيف و تصريح كرد: در حال حاضرسلامت حجاج برقراراست و هيچگونه نگراني نداريم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید علی مرعشی» در گفتگويي با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در حج 1401 با توجه به كاهشي كه در تعداد زائران اتفاق افتاد  مي توان گفت كه تعداد مراجعين سرپايي به مركز درماني تغيير معنا داري نداشته و تعداد بستري ها نيز  400 مورد بوده است.
وي وضعيت عمومي و سلامت زائران را در حال حاضر مطلوب توصيف كرد و گفت: برعكس حج هاي گذشته، در حج امسال بيماروقوف اضطراري نداشتيم و تمامي بيماران ايراني براي انجام مناسك خود وقوف اختياري داشتند. 
دكتر مرعشي از نظر بيماري هاي تنفسي نيز وضعيت را در حج امسال بهتر دانست و افزود: سه بيمار عمل جراحي قلب باز داشتند كه حالشان خوب است و يك مورد به كاروان منتقل شده و دو مورد هم در بيمارستان دوره درمان خود را مي گذرانند.
وي در پاسخ به سوالي درباره بيماري كرونا اظهار داشت: شرايط ما در حج به نسبت درصدي كه هموطنان در ايران مبتلا هستند بهتر است و اميدواريم  كه تا پايان عمليات حج ، موضوع درمان زائران روان دنبال شود. 
رئیس مركز پزشکی حج و زيارت همچنين به فوت يك زائر ديگر در بيمارستان سعودي اشاره كرد و گفت : تاكنون سه نفر از زائران ايراني در عمليات حج 1401 فوت كردند. 
برپايه اين گزارش؛ ابراهيم خوش كيش متولد 1338 زائر اعزامي از تربت حيدريه به شماره كاروان 19038 سومين زائري است كه متاسفانه بدليل نارسايي حاد كليه بامداد امروزدرگذشت.

کد خبر 1197169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha