حماسه سازان غدیر، آینده سازان امید

کسانی که این روزها برای تبلیغ غدیر و گرامیداشت این واقعه کار می کنند حماسه ساز بوده و امیدواری برای آینده ایجاد کرده و مایه سعادت خواهند شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: واقعه غدیر، اتفاقی بزرگ در جهان بوده که ماموریت مهمی را برای جامعه ایجاد کرد تا این پیام‌ را تا قیامت انتقال دهند.

جایگاه واقعه آن را به عیدالله اکبر تبدیل کرد و تکریم آن و گرامیداشت مناسبت ها از اهمیت خاصی برخوردار است و اجری عظیم مشمول اعمال و رفتار نیکو این ایام‌ می شود.

 

آنان که در این روز در تلاش هستند از اجر عظیم برخوردار بوده و عاقبت به خیر شوند قطعا از فیض عظیم بهره مند شده و عاقبت به خیر خواهند شد.

کارهای مختلفی که با شکوه و حضور و اتفاقات مهم توام باشد، حماسه ساز بوده که گرامیداشت عید غدیر و بزرگداشت آن از جمله این اتفاقات با ارزش به شمار می رود که افراد زیادی در آن مشارکت داشته و حماسه می آفرینند.

کسانی که این روزها برای تبلیغ غدیر و گرامیداشت این واقعه کار می کنند حماسه ساز بوده و امیدواری برای آینده ایجاد کرده و مایه سعادت خواهند شد.

عده ای در پخت نذری و برگزاری جشن، جمعیتی در آذین بندی و فضاسازی، جوانان در ارائه طرح و برنامه های جدید و نوآورانه و فعالان فرهنگی در برگزاری مسابقات و زنان و مردانی پر انرژی هم مخاطب فعال برنامه ها هستند و این ها همه شور و حالی به پا کرده است.

 

تبینی واقعه غدیر در این مناسبت ها ماموریت مهمی است که بر عهده متولیان برنامه ها قرار داده شده و البته کارشناسان مذهبی نقش محوری دارند.

 

اصفهانی های حماسه آفرین در عید غدیرخم

به گفته دبیر اجرایی ستاد غدیر اصفهان، مردم این استان مثل دیگر صحنه های انقلاب اسلامی این بار در گرامیداشت غدیر حماسه آفرین شده اند.

حجت الاسلام «اسماعیل دست افکن« افزود: برگزاری هزار برنامه و توزیع بیش از هزاران ظرف نذری و طعام غدیر در سراسر استان و اجرای طرح و برنامه های متعدد مصادیق بارز حماسه آفرینی است.

وی ادامه داد: 10 روز گذشته تاکنون شهرها و روستاهای این استان همه سراسر شور و انرژی و برنامه بوده و عید غدیر را به خوبی تکریم کرده اند.

فضای مجازی در خدمت غدیر

 

به گفته دبیراجرایی ستاد غدیر استان اصفهان، از فضای مجازی برای تبلیغ و تولید محتوا در موضوع غدیر استفاده شده و به فعالان فرهنگی هم بر بهره برداری در این راستا توصیه شده است.

وی ادامه داد: از این فضا غافل نشده ایم و در این ایام برنامه های غدیرخم با انرژی و تلاش مضاعف در حال اجرا بوده و پوشش و اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفته است.

 

فراگیری خدمات حماسه ساز غدیر در کلیه گروه های سنی

همه افراد، زن و مردم، پیر و جوان و کودک همه در تلاش برای گرامیداشت عید غدیرخم بوده اند و برنامه ها به صورت فراگیر برای همه اجرا می شود.

این برنامه ها پس از دو سال کرونا فرصتی را ایجاد کرده تا اینکه این عید بزرگ مثل نوروز در بین مردم جلوه یافته و بتواند در انتقال پیام غدیر نقش داشته باشد.

 

مناسبت های فرهنگی و این جشن ها برای نسل جوان این سوال را ایجاد می کند که چه چیزی اساس و پایه این مراسم ها شده و همین موضوع در جستجوی پیام غدیر موثر بوده و می تواند نقش مهمی را در انتقال این واقعه جریان ساز داشته باشد.

شهر و روستاهایی که به واسطه مردم، تشکل ها و مسئولان محلی زیباسازی شده حال و هوای دیگری را به محل زندگی مردم به مناسبت عید غدیر بخشیده است.

 

کد خبر 1197208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha