بدنه دانشگاهی در حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی می‌تواند بیشترین نقش را داشته باشد

صادقی گفت: بدنه دانشگاهی در حفظ و ماندگاری عنوان شهر خلاق موسیقی می‌تواند بیشترین نقش را داشته باشد به همین منظور در قبال جامعه وظایفی دارند که باید به تعهد خود نسبت به مردم عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان عصر دوشنبه ۲۷ تیرماه در جلسه هماهنگی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و شهرداری سنندج، اظهار کرد: عنوان «شهر خلاق موسیقی» برای سنندج برند استان کردستان است و مختص دستگاه و یا نهاد خاص نیست لذا هر کس در حد توان و جایگاه خود در حفظ این عنوان ارزشمند بین‌المللی باید تلاش کند.

 

 

وی با بیان اینکه یونسکو، متولی شبکه شهرهای خلاق، است، افزود: با توجه به اینکه یونسکو یک سازمان علمی و آموزشی است ارتباط زیادی با دانشگاه دارد و ما به عنوان متولی دانشگاه کردستان وظیفه خود می‌دانیم در حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی با جدیت پای کار باشیم.

 

 

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه هدف یونسکو از اعطای عناوین شهرهای خلاق، ایجاد رفاه و توسعه هرچه بیشتر در جوامع است، بیان کرد: قطعا زمانی شهرها توسعه پیدا می‌کنند که زیست‌پذیرتر باشند و عناوین شهرهای خلاق به این مهم کمک خواهد کرد.

 

 

صادقی اظهار کرد: عنوان شهر خلاق موسیقی به راحتی بدست نیامده است لذا همه وظیفه داریم در کنار هم در راستای مسئولیت اجتماعی برای حفظ این عنوان ارزشمند تلاش کنیم.

 

 

صادقی اضافه کرد: بدنه دانشگاهی در حفظ و ماندگاری عنوان شهر خلاق موسیقی می‌تواند بیشترین نقش داشته باشد به همین منظور در قبال جامعه وظایفی دارند که باید به تعهد خود نسبت به مردم عمل کنند.

 

 

وی بیان داشت: مشارکت و تلاش در راستای تدوین دانشنامه موسیقی و حمایت مادی و معنوی از گروه‌های موسیقی به عنوان مسئولیت اجتماعی را وظیفه خود می‌دانیم.

 

 

رئیس دانشگاه کردستان توجه و دیدگاه شهردار سنندج نسبت به رفع مشکلات ورودی دانشگاه کردستان و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای فضای بصری مناسب در این محدوده را فرهنگی و قابل تقدیر دانست و گفت: خوشبختانه دیدگاه فرهنگی و علمی که در مدیریت فعلی شهرداری سنندج وجود دارد کار را برای همکاری بیشتر این دو مجموعه تسهیل کرده است.

 

 

صادقی گفت: دانشگاه در راستای توسعه شهر و رفاه شهروندان از لحاظ فکری و مشورتی با شهرداری همکاری می‌کند و راهکارهای علمی، عملیاتی و به‌روز برای حل مشکلات شهر را ارائه خواهیم داد.

کد خبر 1197262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha