وظیفه امروز ما دفاع از حقانیت غدیر است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: وظیفه امروز ما در رابطه با غدیر دفاع از حقانیت می باشد و امروز مصداق این حقانیت حضرت ولی عصر (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به همت جوانان مسجد صاحب الزمان (عج) منطقه هشت شهرستان عنبرآباد جشن باشکوه عید سعید غدیر در این مسجد با حضور پرشور مردم ولایتمدار و مسئولین برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حمید بامری» در این جشن ضمن تبریک عیدالله الاکبر غدیر خم، گفت: در تاریخ اسلام، هیچ موضوعی به اندازه غدیر مورد بحث و اختلاف قرار نگرفته است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: عمده اختلاف در این‌ میان نه در بحث بعثت و نه در مسئله توحید و معاد می باشد بلکه بر سر موضوع امامت است.

 

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: اعتقاد ما بر این است که مسئله امامت انتصابی است و طبق بیان قرآن کریم این جایگاه به ظالمین داده نخواهد شد و فقط حق معصوم (ع) است و همین امر مورد اختلاف ما و عامه است.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است امام دارای سه ویژگی؛ مقام عصمت، علم الهی و صاحب کرامت است.

 

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: وظیفه همه ما است غدیر را بشناسیم و آن را به درستی تبیین کنیم و طبق حدیثی غدیر همچون ماه و ستارگان نورافشانی می کند.

 

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد امام صادق (ع) فرمودند؛ اگر کسی در روز عید غدیر یک‌ نفر را اطعام کند ثواب آن به منزله اطعام همه انبیاء الهی است.

 

وی با اشاره به این که غدیر مانند عاشورا است، خاطرنشان کرد: عاشورا مظهر عزای اهل بیت (ع) و شیعه می باشد و غدیر مظهر شادی و خوشحالی اهل‌ بیت (ع) و شیعیان ایشان است.

 

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: وظیفه امروز ما در رابطه با غدیر دفاع از حقانیت می باشد و امروز مصداق این حقانیت حضرت ولی عصر (عج) است.

 

امام جمعه عنبرآباد در خاتمه عنوان کرد: برگزاری و شرکت در این مجالس، اطعام روز غدیر، ارسال پیامک تبریک، لباس نو پوشیدن و هر کاری برای به رخ کشیدن این مراسم الهی از مصادیق کار برای امام است.

کد خبر 1197269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha