دین اسلام در روز غدیر به اکمال رسید/ غدیر باید از عوامل وحدت جامعه اسلامی باشد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: دین اسلام، دین کاملی است و در روز غدیر به اکمال رسیده و تا قیامت به نیازهای بشر پاسخ می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۷ تیرماه جشن غدیر به میزبانی سادات شهرستان جیرفت در جوار امامزاده سلطان سید احمد در شهر درب بهشت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در این جشن ضمن تبریک عید غدیر، گفت: همه فرق اسلامی حادثه عظیم غدیر را در کتب روایی، تاریخی و تفسیری خود وارد کرده اند از این رو عید اسلامی است و متعلق به همه مسلمین می باشد.

 

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که باید یکی از عوامل وحدت جامعه اسلامی واقعه غدیر باشد، خاطرنشان کرد: دین اسلام، دین کاملی است و در روز غدیر به اکمال رسیده و تا قیامت به نیازهای بشر پاسخ می دهد.

 

وی تاکید کرد: کامل شدن دین اسلام به این معنا است که تا قیامت دستورات دین مطابق با طبع و فطرت انسان می باشد و پاسخ گوی نیازهای انسان خواهد بود.

 

حجت الاسلام تارم کلیه دستورات اسلام را مطابق با فطرت انسان دانست و اضافه کرد: برخی می گویند با پیشرفت علم در زمینه های مختلف امروز دستورات دین اسلام که متعلق به ۱۴۰۰ سال قبل است دیگر قابل استفاده نمی باشند.

 

امام جمعه جیرفت ادامه داد: در پاسخ آنها باید گفت؛ از آنجایی که دستورات دین اسلام مطابق با ذات و فطرت انسان است پس چیزی که فطری می باشد مربوط به دیروز و امروز نیست.

 

وی ابراز کرد: به طور مثال وفای به عهد، احسان به والدین، کمک به فقرا، دشمنی با ستمگران   مطابق با فطرت انسان است پس کهنه و قدیمی نمی شوند.

 

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که اسلام به اموری که مطابق با ذات و فطرت انسان است سفارش کرده، بیان کرد: اسلام آنچه که برای سلامت روح و جان اسلام مفید است را واجب کرده و آنچه که بر خلاف ذات و فطرت انسان و مضر روح و جان انسان باشد، ممنوع کرده است.

 

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: دستورات اسلام برای مصلحت انسان است که بخشی از آن را علم کشف کرده و در آینده نیز با پیشرفت علم فلسفه مابقی دستورات دین اسلام مشخص می شود.

 

وی تصریح کرد: با عمل به دستورات اسلام که قرآن و پیامبر اکرم (ص) ما را به آن دعوت کرده، به سعادت برسیم.

 

حجت الاسلام تارم در خاتمه عنوان کرد: ما باید با پرهیزکاری، انجام واجبات دینی، روزه، نماز و ترک محرمات به ولایت امامان برسیم.

کد خبر 1197301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha