عید غدیر خم روز تبیین مباحث امامت و ولایت است

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است، گفت: عید سعید غدیر خم فرصت ارزشمند و مغتنمی برای تبیین مباحث امامت و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «حسن صفری» در اولین همایش رهروان مکتب غدیر که در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: عید غدیر بالاتر از هر عیدی است که در آیات و احادیث از این عید به عنوان عید بزرگ مسلمانان یاد شده است.

 

امام جمعه لاهرود با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت اهل بیت (ع) است، افزود: وقتی پیامبر اکرم (ص) از دنیا رفتند جانشین ها را تا زمان غیبت تعیین کردند که همانها امام امت شدند و امت را به خود وانگذاشتند و تا ائمه معصومین (ع) بودند، رهبر جامعه، آنها بودند و بعد فقها برای پاسداری از این امت، رهبر جامعه شدند که همان ولایت فقیه است.

 

وی با تاکید بر اینکه دهه امامت و ولایت باید زنده نگه داشته شود، ادامه داد: مسئله حکومت، سیاست و عدالت را خداوند به پیامبر اکرم (ص) و پیامبر (ص) به علی (ع) و او به ائمه معصومین (ع) و به فقها اعطا کرده است.

 

حجت الاسلام صفری واقعه مهم غدیر را روز بزرگ ولایت دانست و اظهار داشت: عید سعید غدیر خم فرصت مناسبی برای دفاع از حریم ولایت و بازنشر مبانی عقیدتی اسلام و تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به عنوان رکن مهم تفکر اصیل شیعی در سطح جامعه و عموم مردم است

 

امام جمعه لاهرود نقش علما را در تبیین مباحث امامت و ولایت، مهم دانست و خاطر نشان کرد: اولین و مهم ترین کار در این ایام این است که علمای مساجد مروری بر آیات این روز و استدلال و اثبات ولایت علی (ع) با مردم به ویژه نسل جوان داشته باشند و شبهه ها را از ذهن ها پاک کرده و حقانیت اهل بیت (ع) و ولایت را با رجوع به قرآن، احادیث و اسناد معتبر اثبات کنند.

 

وی یادآور شد: مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه مسئولان مراکز فرهنگی و فعالان کانون های فرهنگی  هنری مساجد نیز باید هر چه بیشتر در تکریم و شکوه مناسبت های این ایام تلاش کنند.

 

حجت الاسلام صفری با تاکید بر اینکه غدیر وسیله وحدت مسلمین و دنیای اسلام است، تصریح کرد: اهمیت وحدت در جامعه اسلامی در بین مسلمانان تا آنجایی است که دشمنان همواره سعی در ازبین بردن این وحدت با تفرقه افکنی دارند.

کد خبر 1197337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha