فضای جامعه را برای مجرمان خشن ناامن می کنیم

رجبی از تعیین سه شعبه ویژه رسیدگی به جرائم خشن در دادسرای مرکز استان خبر داد گفت: فضای جامعه را برای مجرمان خشن ناامن خواهیم کرد و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت عمومی سخت و بدون اغماض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، «حسین رجبی» از تعیین سه شعبه ویژه رسیدگی به جرائم خشن در دادسرای مرکز استان خبر داد و بیان کرد: استان قزوین به دارالمومنین شهرت دارد و به همین خاطر و بر اساس آمارها، میزان وقوع جرائم خشن و استفاده از سلاح سرد و پرونده های تشکیل شده در این حوزه زیبنده این استان با پیشینه غنی فرهنگی نیست و قطع یقین این موضوع باید چاره اندیشی و مورد بررسی قرار گیرد و علل و عوامل آن شناسایی شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بدون شک وقوع جرائم خشن، امنیت و آرامش جامعه را مختل می کند و گاهی تبعات اجتماعی آن برای فرد بزه‌ دیده و جامعه جبران ناپذیر است و بر همین اساس و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه دستورالعمل برخورد با جرائم خشن و دارندگان سلاح سرد از سوی دادستانی تهیه و به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد.

 

وی عنوان کرد: تأمین امنیت و برخورد قاطع با مجرمان جرائم خشن مطالبه به حق جامعه از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و این را وظیفه خود می دانیم و ایجاد امنیت و برخورد با هنجارشکنان مورد تأکید ریاست معظم قوه قضائیه است و به شهروندان محترم این اطمینان خاطر را می دهیم که در برخورد با اینگونه مجرمان به هیچ عنوان مماشات صورت نگیرد و سخت‌ ترین برخورد های قانونی نسبت به آنها اعمال شود.

 

رجبی در ادامه تصریح کرد: در همین خصوص و به منظور اثرگذاری بیشتر اقدامات، 2 شعبه بازپرسی و یک شعبه دادیاری دادسرای قزوین به عنوان شعب ویژه رسیدگی به جرائم خشن تعیین شد و از این پس جرائمی همانند ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، آدم ربایی، قدرت نمایی با سلاح سرد وغیره به صورت تخصصی در شعب مذکور مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: با تعیین این شعب ویژه، رسیدگی سریع و قاطعانه و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی با صدور قرارهای کیفری متناسب با جدیت در دستور کار قرار می گیرد و اجازه نخواهیم داد مجرمان خشن با اقدامات هنجارشکنانه خود موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: فضای جامعه را برای مجرمان خشن ناامن خواهیم کرد و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت عمومی سخت و بدون اغماض است و رصد و پایش مجرمان خشن، اراذل و اوباش و محکومین سابقه دار با جدیت در دستور کار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان قرار داد و بانک اطلاعاتی اینگونه مجرمان به طور مستمر بروزرسانی می شود.

 

کد خبر 1197341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha