۳۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی از برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی، محافل شعر، برپایی نمایشگاه های کتاب و ... طی دهه امامت و ولایت در ۸۰ باب کتابخانه عمومی استان خبر داد.

«محمود حاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: دهه امامت و ولایت در 80 باب کتابخانه عمومی خراسان جنوبی با اجرای برنامه های فرهنگی گرامی داشته شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری 300 عنوان برنامه در کتابخانه های استان گفت: برگزاری پنج مسابقه کتابخوانی از طرف خراسان جنوبی در سامانه الکترونیک کتابخوانی و 2 مسابقه در فضای مجازی طی دهه ولایت از جمله برنامه های نهاد کتابخانه ها بود.

 

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی در کتابخانه های خراسان جنوبی شامل کتابخوانی، نقاشی، نویسندگی و ... به صورت حضوری و مجازی و برگزاری برنامه های «خطبه غدیر»، «ازدواج خوب»، «سلسله برنامه های شعرخوانی کودکان»، «مباهله» در فضای مجازی در دستور کار قرار داشته است.

 

حاجی در خصوص همایش «از تبار قلم» عنوان کرد: این همایش به مناسبت بزرگداشت استاد ادبیات و زبان فارسی «حسین زنگویی» یکی از نویسندگان برتر خراسان جنوبی و معرفی آثار ایشان در بیرجند طی دهه ولایت و امامت برگزار شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: از دیگر برنامه های این نهاد در دهه ولایت و امامت می توان به جلسات مطالعاتی و برپایی نمایشگاه های کتاب ونشست های کتابخوانی تخصصی با موضوع غدیر و معرفی کتاب با موضوع غدیر و حضرت علی(ع) در فضای مجازی و کتابخانه های استان اشاره کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری مشاعره در کتابخانه های استان بیان کرد: این محافل شعر با موضوع غدیر و جلسات شعرخوانی با حضور شاعران آیینی با موضوع غدیر در کتابخانه های خراسان جنوبی طی دهه امامت و ولایت برگزار شد.

 

حاجی به برگزاری جشن غدیر در کتابخانه های استان اشاره کرد و گفت: در خراسان جنوبی سه کتابخانه مزین به نام امام علی(ع) در شهرهای بیرجند، سربیشه و قاین هستند و میزبان برگزاری جشن عید غدیر بودند.

 

 

کد خبر 1197396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha