آغاز پانزدهمین مرحله طرح کمک های مؤمنانه در خراسان شمالی

همزمان با دهه امامت و ولایت هزار و ۲۰۰ بسته گوشت قربانی نذری در راستای اجرای پانزدهمین مرحله طرح کمک های مؤمنانه با همکاری فعالان فهما خراسان شمالی در سبد عیدانه خانواده های نیازمند قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ هزار و 200 بسته گوشت قربانی نذری اهدایی خیرین موسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم، همزمان با عید سعید غدیر و رسم حسنه دستگیری از نیازمندان، در قالب پانزدهمین مرحله اجرای کمک مؤمنانه در خراسان شمالی  آغاز شد و خانواده های نیازمند در سراسر استان از این بسته های همدلی بهره مند می شوند.

 

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی توضیح داد:  این بسته ها اهدایی خیرین موسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم است که به مناسبت عید سعید غدیر خم   با همیاری فعالان فهما در سبد معیشتی خانواده های نیازمند قرار می گیرد.

 

وی افزود: این بسته های عیدانه حاوی  یک و نیم کیلوگرم گوشت گوسفندی است که در قالب طرح قربانی ماه ذی الحجه به  دست نیازمندان در اقصی نقاط شهری و روستایی استان می رسد.

 

وی اضافه کرد:  این مرحله نیز همچون مراحل قبل با مشارکت  کانون های رابط استان و محوریت فعالان کانون امام سجاد علیه السلام بجنورد انجام گرفته و بسته های همدلی ارسالی با شناسایی خانواده های نیازمند و معرفی آنها، توزیع آن آغاز شده است.

 

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی همچنین  اعلام کرد: پیش از این و در مراحل قبل رزمایش که از ابتدای سال 1399 آغاز شده، طی کمک مؤمنانه و در قالب این طرح همدلی، بیش از 15هزار و 600 خانواده از بسته های گوشت نذری خیرخواهانه بهره مند شدند.

 

شیرازیان گفت:  19 کانون فرهنگی و هنری در مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی استان به عنوان کانون رابط  در این امر همدلانه و خداپسندانه  مشارکت کردند.

 

«یوسفعلی گریوانی» مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد امام سجاد علیه السلام بجنورد و نیز رابط کانون های مساجد شهری این شهرستان نیز گفت: سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان ها شامل 150 بسته برای خانواده های نیازمند شیروانی، 100 بسته در گرمه، 100 بسته در شهرستان جاجرم، 90 بسته در فاروج و 150بسته در اسفراین و نیز راز و جرگلان و مانه و سلمقان به ترتیب و تفکیک هر کدام 120  بسته دریافت کرده اند.

 

وی 400 بسته گوشت نذری را نیز سهم کانون های روستایی و شهری شهرستان بجنورد اعلام کرد و گفت: سهمیه در نظر گرفته شده با توجه به تعداد کانون های مساجد شهرستان ها و نیز میزان همکاری و دقت رابطین در توزیع گوشت مراحل قبلی لحاظ شده است.

 

 

کد خبر 1197401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha