حمایت مالی از بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی از اجرایی شدن طرح حمایت مادی از بیمه شدگان و بازنشستگان خبر داد و گفت: در این طرح افراد بالای ۶۵ سال در همه بیمارستان ها از خدمات رایگان بهره مند می شوند.

دکتر «سعید صدرمنش» مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: تمام افراد بالای 65 سال که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند علاوه بر بیمارستان‌های ملکی سازمان، در سایر بیمارستان ها هم خدمات را به صورت رایگان دریافت می کنند و مبلغ ۱۰ درصد فرانشیز که پیش از این از بیمار دریافت می‌شد، توسط سازمان بیمه گر پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: درمان مستقیم در تأمین اجتماعی به واسطه  بیمارستان ثامن الائمه علیه السلام بجنورد با ۱۱۸ تخت و دو درمانگاه تخصصی در اسفراین و شیروان و یک درمانگاه عمومی در جاجرم انجام می‌شود.

 

دکتر صدرمنش اضافه کرد: ۴۷۰ مرکز درمانی، ۱۱ بیمارستان، ۴۵ درمانگاه مرکز بهداشت، ۶۵ پزشک عمومی و ۹۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و هزار و ۴۰۷ تخت بیمارستانی به صورت غیر مستقیم در خراسان شمالی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خدمات می‌دهند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی همچنین به پروژه‌های تکمیلی و هتلینگ های انجام شده در مراکز درمانی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود فضای درمانگاه بجنورد فضایی جدید در کنار ساختمان قبلی کلنگ زنی شده و فضایی با چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع جایگزین می‌شود.

 

به گفته وی کمبود نیروی انسانی هم با پیگیری انجام شده جذب خواهد شد و ۵۰ درصد از نیروهای جدید از اهالی بومی خراسان شمالی هستند تا زمینه اشتغال برای بومیان استان فراهم شود.

 

صدرمنش، کلینیک دیابت و غربالگری سازمان تأمین اجتماعی را در خور توجه دانست و گفت: در کلینیک غربالگری، بیمه شدگان بالای ۴۰ سال می‌توانند مراجعه و نسبت به پیشگیری و شناسایی سرطان اقدام کنند.

 

وی همچنین به مشکلات مراکز درمانی شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: مشکل اصلی این درمانگاه فضای فیزیکی مشترک با بیمه تامین اجتماعی است که در نظر داریم این فضا را ارتقا دهیم.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه و ساخت مرکز درمانی شیروان از سال گذشته آغاز شده، اضافه کرد: درمانگاه اسفراین به صورت دو شیفت و تخصصی فعالیت دارد و با توجه به اینکه شورای پزشکی در این شهرستان راه اندازی شده، دیگر بیمه‌شدگان نیازی نیست برای تأیید شورا به بجنورد عزیمت کنند.

 

 

کد خبر 1197419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha