کردستان الگوی مناسبی برای وحدت اسلامی است/برگزاری نخستین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: کردستان الگوی مناسبی برای وحدت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب اسلامی است و اولین کنفرانس منطقه ای وحدت در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح سه شنبه ۲۸ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: برای نخستین بار کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج برگزار می‌شود و این مجمع از ابتدای انقلاب ۳۶ کنفرانس را به انجام رسانده و پیام وحدت، همدلی و همبستگی در جهان اسلام را بدنبال داشته است و سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت دو ماه دیگر برگزار خواهد شد.

 

 

وی با بیان اینکه سعی بر مشارکت علمای جهان اسلام در پیام‌آوری وحدت اسلامی است، افزود: نخستین کنفرانس وحدت اسلامی با مشارکت کردستان عراق و استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در سنندج برگزار می‌شود و این کنفرانس‌های منطقه‌ای و کنفرانس وحدت امسال نویدبخش همکاری با اقوام، مذاهب و ملیت‌های مختلف خواهد بود.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: برای برگزاری نخستین کنفرانس وحدت اسلامی استان کردستان انتخاب شد چراکه همواره بعنوان الگوی مناسبی برای وحدت اسلامی و همزیستی اقوام بروز یافته است.

 

 

شهریاری اضافه کرد: روحیه رشادت از ابتدای انقلاب تاکنون علیرغم تهدیدات دشمنان در استان کردستان مشهود بوده و همواره روحیه انقلابی و مقاومت دیده شده است.

 

 

وی اذعان کرد: شهدایی که کردستان تقدیم انقلاب اسلامی کرده اسامی شاخصی در کشور بوده‌اند که می‌توان به این اسامی از جمله ملاحیدر فهیم، برهان عالی و ماموستا شیخ‌الاسلام که یادآور مقاومت چهل ساله این استان در راستای اهداف انقلاب اسلامی بوده است، اشاره کنیم.

 

 

وی گفت: اولین کنفرانس وحدت اسلامی با محوریت سنندج برگزار شد که ۲۸ سخنران از سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و از اقلیم کردستان سخنرانی خواهند کرد و از نظرات نخبگان بهره می‌بریم.

 

 

شهریاری اعلام کرد: دوره جدید فعالیت تقریب مذاهب اسلامی نیازمند راهبرد جدیدی است که این راهبرد با عنوان امت واحده اسلامی که در قرآن هم مورد تاکید قرار گرفته و امت واحدخ اسلامی بر چهار رکن تبیین شده که جزو ارکان اسلامی است.

 

 

وی رکن نخست را پرهیز از تفرقه خواند و گفت: پرهیز از جنگ، پرهیز از ترور، تکفیر، تنازع، مشاجره و توهین در جهان اسلام در این رکن قرار دارد و توطئه‌های دشمنان در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی را محکوم می کنیم و همه گروهها را دعوت می‌کنیم احترام به مقدسات را بعنوان واجب دینی حفظ کنند.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: کردستان با افتخار الگویی برای امت اسلامی بوده بگونه‌ای‌که هرجا تفرقه نفوذ کرده قیام کرده‌اند و در صورت لزوم بیانیه داده‌ است.

 

 

وی عنوان کرد: دومین رکن همکاری بین اقوام و مذاهب است که با پایبندی‌به دو اصل بیرون و درون بوده و امت اسلامی باید مقابل دشمنانی که دستشان الوده به خون جوانان است بایستد و تمام تفرقه‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

 

 

شهریاری رکن سوم امت واحده اسلام را هم‌افزایی در سیاست، دانش، ثروت و خدمت‌رسانی مشارکتی دانست و اعلام کرد: زیست اسلامی، سبک زندگی اسلامی نیز رکن چهارم امت واحده اسلامی به شمار می‌رود.

 

وی افزود: در حوزه وحدت اسلامی دست به اقداماتی زده‌ایم که نخستین کنفرانس وحدت اسلامی در کردستان، دومین کنفرانس در چابهار، سومین در شهر مشهد و سه کنفرانس در لبنان، پاکستان و عراق نیز از برنامه‌های ماست، که برگزغر خواهد شد.

کد خبر 1197432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha