سفر بایدن به منطقه را نباید بزرگ کرد/ باید با عربستان مذاکرات مستقیم داشته باشیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نباید سفر بایدن به منطقه را بزرگ کرد، گفت: ما باید به سمت توسعه روابط با همسایگان برویم و با عربستان مذاکرات مستقیم و رودررو داشته باشیم.

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر بایدن به منطقه و بیانیه عربستان و آمریکا گفت: سفر بایدن به عنوان یکی از برنامه های عادی و روتینی است که ممکن است هر رییسی داشته باشد، این سفر را نباید بسیار بزرگ کرد. بحث ناتوی عربی مباحث حاشیه ای است که خیلی جای تمرکز و پردازش ندارد، خود وزیر خارجه عربستان هم گفت ما نمی دانیم ناتوی غربی را چه کسی مطرح کرده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاده است، یک سفر معمولی از طرف رییس جمهور آمریکاست. از حیث اینکه وی به دو مقصدی که سفر کرده است هر دو مخالف گفت و گو و مذاکرات سیاسی هستند و شاید بتواند در روند مذاکرات تاثیر داشته باشد.

 

وی بیان کرد: آنچه که مجلس شورای اسلامی مد نظر دارد، حمایت از دولت در جهت پیشبرد مذاکرات و نتیجه رساندن و نهایی کردن و معطل نماندن برای مذاکرات در حوزه های دیگر است. آنچه که به عنوان سیاست اقتصادی و تجارت خارجی کشورمان توسط وزارت خارجه دنبال می شود، سیاست خردمندانه ای است که به لحاظ محتوایی هم توسعه روابط با همسایگان نتیجه بخش بوده است.

 

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که در اجلاس رقم خورد، یک سری نشست های بی حاصل عربی و منطقه ای که با آمریکایی ها داشتند، بود. امیدوارم که کشورهای منطقه به سمت همگرایی بروند و از نفوذ و مداخله خارجی جلوگیری کنند.

 

وی گفت: ما باید به سمت توسعه روابط همسایگی برویم به ویژه با عربستان باید مذاکرات مستقیم و رو در رو و دو جانبه بدون واسطه داشته باشیم و مسایل دو جانبه و منطقه ای را حل کنیم که منطقه به آرامش برسد و مردم منطقه از این وضعیت منتفع شوند.

 

مریم رضازاده

 

 

 

 

کد خبر 1197489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha