کربلای معلی میزبان نشست مقدماتی همایش بین المللی«شرق شناسی و امام حسین(ع)»

آستان مقدس امام حسین(ع) برای برگزاری نشست مقدماتی همایش بین المللی « شرق شناسی و امام حسین(ع)» آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، موسسه مطالعات تخصصی در نهضت حسینی «وارث الانبیاء» وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) برای برگزاری نشست مقدماتی همایش بین المللی «شرق شناسی و امام حسین» که قرار است نیمه سال آینده برگزار شود، آماده می شود.

دکتر مریم الیاسری، عضو کمیته مقدماتی این همایش گفت: جلسه مقدماتی این همایش با عنوان «امام حسین جهانی و جاودانگی» روز شنبه یکم مرداد 1401 مطابق با 23 جولای 2022 میلادی در سالن خاتم الانبیاء در آستان مقدس حسینی برگزار می شود.

 

الیاسری افزود: هدف از برپایی اینگونه همایش ها بررسی و تحقیق در مطالعات شرقی شناسی مربوط به امام حسین(ع) و بررسی مهم‌ترین مطالعات و تحقیقات مرتبط با نهضت حسینی و تمرکز بر جنبه های مهم انسانیت است.

 

وی ادامه داد: نهضت حسینی برملت های مختلف جهان تاثیر گذاشته است و به مرکز مطالعات و تحقیقات و کاوش تبدیل شده است. از این منظر، موسسه مطالعات تخصصی وارث الانبیاء ماموریت مطالعه نشریه های شرق شناسی درباره مسئله حسینی و تصحیح نادرست ها و ترجمه این تحقیقات به زبان های دیگر را برعهده گرفته است تا کشف حقایق درباره نهضت حسینی و تصحیح برخی از مفاهیم انجام شود.

 

دکتر یاسری گفت: پس از اینکه مراسم اربعین به یک آیین جهانی تبدیل شد، این مراسم به عنوان مرکز مطالعات، تحقیقات، کاوش و تحلیل همه پژوهشگران در کشورهای مختلف جهان است. این نهضت حسینی باید برپایه مبانی و اصول علمی برای همه پژوهشگران و محققان و آشناشدن با استادان و نویسندگان عرب که درباره نهضت حسینی نوشته شده است، باشد.

 

بسیاری از شخصیت های دانشگاهی، حوزوی و نهادهای علمی و روسای دانشگاه ها در استان های عراق و دبیرخانه هیئت وزیران، روسای اوقاف و امور دینی مذاهب و مجموعه ای از پژوهشگران و نویسندگان  برای شرکت در این همایش دعوت شدند. جمعی از خاورشناسان متخصص از خارج نیز به طور آنلاین در این همایش شرکت می کنند. این همایش به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی پخش خواهد شد.

کد خبر 1197494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha