مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش آموزان استثنایی کشور برگزار می شود

شوشتری از میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد و گفت: مسابقات دانش آموزان در تمامی گروه های استثنایی از ۲۴ لغایت ۳۱ مردادماه در دو بخش دختران و پسران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید امیر شوشتری» در جمع خبرنگاران گفت: استان خراسان رضوی به عنوان میزبان مسابقات ورزشی و همچنین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان آموزش و پرورش استثنایی کشور انتخاب شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اهمیت و نقش فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی در حفظ و تامین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: یکی از برنامه‌های مورد توجه و اقبال دانش آموزان و همکاران محترم فرهنگی مسابقات فرهنگی و ورزشی است که متاسفانه با ظهور همه‌گیری کرونا در دوسال گذشته، تحت تأثیر قرار گرفت و به صورت غیرحضوری برگزار شد.

 

رئیس ستاد برگزاری مسابقات، بسترسازی لازم و مناسب برای توسعه و ارتقای فعالیت های ورزشی درسطوح گوناگون، تقویت روحیه همکاری ومشارکت درانجام فعالیت های ورزشی، ثبت توانمندی ها، تجربه اندوزی و استعدادیابی را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد.

 

شوشتری بیان داشت: مسابقات ورزشی دانش آموزان طی چهار دوره برگزار خواهد شد که در دوره اول دانش آموزان پسر در گروه های آسیب دیده شنوایی از تاریخ ۲۹ تیرماه لغایت ۲ مردادماه در رشته های آمادگی جسمانی و فوتسال به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. دوره دوم که دانش آموزان پسر گروه های کم توان ذهنی و جسمی-حرکتی هستند از سوم مرداد به مدت چهار روز در رشته های فوتسال، بوچیا و شطرنج رقابت خواهند کرد.

 

وی افزود: دوره سوم مسابقات ورزشی نیز از ۵ شهریورماه آغاز می شود و دانش آموزان پسر در گروه های سندرم داون، کم توان ذهنی و آسیب دیده بینایی در رشته های دومیدانی، شطرنج و گلبال در آن شرکت می کنند و از ۱۰ شهریورماه دانش آموزان دختر در گروه های کم توان ذهنی، آسیب بینایی و جسمی-حرکتی به عنوان دوره چهارم در چهار رشته تنیس روی میز، شطرنج، گلبال و بوچیا حضور خواهند یافت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در دو بخش آقایان و بانوان در چهار رشته داژبال، والیبال، شطرنج و فوتسال از ۱۵ شهریورماه آغاز و تا ۲۴ شهریور ادامه خواهد داشت.

 

شوشتری از میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد و افزود: مسابقات دانش آموزان در تمامی گروه های استثنایی از ۲۴ لغایت ۳۱ مردادماه در دو بخش دختران و پسران، در رشته های قرائت و ترتیل، حفظ قرآن، مفاهیم، مداحی، اذان، صحیفه سجادیه، انشای قرآنی، احکام و نهج البلاغه برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از یکم شهریور ماه به مدت چهار روز میزبان مسابقات قرآن و عترت کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور در رشته های حفظ، تدبر و بصیرت قرآنی( مقاله نویسی )، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه خواهیم بود.

کد خبر 1197498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha