ضرورت توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی

کوشکی با اشاره به اینکه استان لرستان از نظر رنگبندی کرونایی در وضعیت نارنجی قرار گرفته است، گفت: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن برای پیشگیری از وضعیت قرمز کرونا ضروری است.

« مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی هفته گذشته وضعیت شیوع کرونا در بروجرد از آبی به نارنجی تغییر یافت تا بار دیگر شاهد وضعیت نارنجی در لرستان باشیم.

 

وی با بیان اینکه اینکه هیچ شهرستانی در لرستان در وضعیت قرمز قرار ندارد، افزود: شهرستان های الیگودرز و دلفان در این هفته از وضعیت آبی خارج شدند تا به همراه ازنا، پلدختر، خرم‌آباد، سلسله و کوهدشت هفت شهر لرستان باشند که در وضعیت زرد قرار دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: شهرستان های دورود، چگنی و رومشکان همچنان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

کوشکی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم برای کنترل موج جدید بیماری کرونا، افزود: در صورت ساده انگاری ممکن است به روزهای اوج شیوع این بیماری و وضعیت قرمز ناشی از آن برگردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تزیق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مهمترین راهکار جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به شمار می رود و این مهم باید مورد توجه جدی مردم قرار گیرد.

 

کوشکی اظهار کرد: توجه بیشتر به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت کنترل وضعیت کرونایی امری ضروری و غیرقابل انکار است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه آمار بستری و مبتلایان به کرونا در  سطح استان رو به افزایش است، ادامه داد: عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا می شود.

کد خبر 1197513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha