اشتغال و خودکفایی مددجویان از برنامه های مهم کمیته امداد است

ریاحی با اشاره به پرداخت ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیات اشتغالزایی در شهرستان دلفانف گفت: خودکفایی و اشتغال مددجویان از برنامه های مهم کمیته امداد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،‌« محمد کریم ریاحی»  امروز در سخنانی اظهار داشت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال و درآمد ثابت و پایدار برای مددجویان با رعایت احترام و تکریم و عزت این عزیزان در صدر برنامه‌های کمیته امداد است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار  هستند، اشتغال خانگی یکی از راهبردهای اساسی در این زمینه است که در این با شناسایی استعدادها، علاقه‌ها، توانایی‌های افراد به آموزش، اعطای تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی اقدام شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان دلفان افزود: به منظور پایدارسازی مشاغل به متقاضیان طرح اشتغال آموزش های مهارتی ارائه و طرح ها به مدت پنج سال مورد نظارت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با فقر باید فرهنگ کار و تلاش، ایده‌پردازی، خلاقیت، خستگی ناپذیری و توانایی مقابله با چالش‌ها را به ویژه در نسل جدید نهادینه شود.

ریاحی از پرداخت ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی در شهرستان دلفان خبرداد و افزود: ۶۵میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی امسال برای مددجویان این نهاد اختصاص یافته که تاکنون ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان وام اشتغال جهت اجرای طرح های خدماتی، کشاورزی و تولیدی به ۵۰۰ خانوار دلفانی پرداخت شد در حالیکه سه ماهه امسال بیش از ۲۷ میلیاد تومان به ۵۴ نفر پرداخت شده است.

ریاحی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات اجرای طرح های خود اشتغالی، قوانین سخت بانک های عامل و ضمانت بانکی می باشد که پیشنهاد می شود بانک ها، ضمانت های زنجیره ای و یا اسناد املاک زراعی و مسکونی را به عنوان پشتوانه تسهیلات مددجویان قبول کنند.

ریاحی بیان کرد: همچنین به ازای بکارگیری و پرداخت حقوق و بیمه هر مددجوی تحت پوشش کمیته امداد، مبلغ ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات به کارفرمایان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه یکی از طرح های مهم توانمند سازی مددجویان آموزش های کارآفرینی است افزود: در این راستا امسال یکهزار هنرآموز تحت پوشش در دوره های آموزشی مقدماتی، پایدارسازی ومهارت آفرینی شرکت کرده اند.

کد خبر 1197521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha