جزئیات پرونده پولشویی و کلاهبرداری در زنجان منتشر شد

به گفته عباسی، حدود یک ماه قبل از بابت فروش تعداد ۷۷ واحد تجاری و مسکونی و درصدی از سهام یک پروژه واقع در شهر زنجان مبلغ ۱۳۹ میلیون دلار (معادل چهار هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان) از طریق صرافی جعلی "اینترنشنال گلوبال پی" به حساب فروشنده منتقل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دادستان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات یک پرونده کلان پولشویی و کلاهبرداری در زنجان اظهار کرد: حدود یک ماه قبل از بابت فروش تعداد 77 واحد تجاری و مسکونی و درصد از سهام یک پروژه واقع در شهر زنجان مبلغ 139 میلیون دلار (معادل چهار هزار و 448 میلیارد تومان) از طریق صرافی جعلی "اینترنشنال گلوبال پی" به حساب فروشنده منتقل می شود.

 

بهروز عباسی بیان کرد: در ادامه فروشنده متوجه می‌شود مبالغ واریز شده موصوف صرفاً قابل رؤیت بوده و امکان هیچ گونه جابه‌جایی و یا تبدیل به بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال مقدور نیست و صرافی مذکور جعلی بوده و خریداران اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

 

وی اظهار کرد: متعاقب وصول گزارش فوق الذکر دستورات قضایی لازم صادر و در تاریخ بیستم تیرماه سال جاری متهمین به همراه تعدادی از همدستان دستگیر شدند و تحقیقات قضایی لازم در این رابطه ادامه دارد.

 

عباسی  در پایان هشدار داد که شهروندان مراقب صرافی‌های جعلی رمزارزی و دارایی‌های خود باشند تا در دام سودجویان نیفتند.

 

کد خبر 1197522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha