موکب ماهان برای مجهز شدن نیازمند امکاناتی است/حمل و نقل ریلی استان کرمان باید برای اربعین فعال شود

در نشست ستاد استانی اربعین در خصوص مسائل مختلفی از جمله نیازمندی های موکب ماهان برای پذیرایی از زوار پاکستانی، مشکلات حملدو نقل و...بحث شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر بهروز، سه شنبه(۲۸ تیر) در نشست ستاد استانی اربعین استقرار زیرساخت های لازم در مرز از جمله بهداری را مهم خواند و افزود: موکب ماهان( در پلیس راه کرمان-بم) ظرفیت بسیار خوبی است که یک سری نیازمندی ها از جمله محوطه سازی و...لازم دارد.

 

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی برای این موکب تعبیه شده است که نیازمند یک سری وسایل برای تکمیل است؛ در خصوص پذیرایی از زوار هم بیان کرد: با توجه به اینکه عمده مشکل تغذیه در ۱۰ روز اول است اگر مجموعه اوقاف کمک کند این مشکل حل می شود.

 

 

وی خواستار تخصیص سهمیه آرد برای موکب ماهان شد.

 

 

محمدعلی مجد، معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان هم با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین پیش ثبت نام کردند؛ افزود: آمار به تفکیک شهرستان ها، بخش ها و شهرها موجود است.

 

 

وی اظهار کرد: اگر به ظرفیت مد نظر نرسیم قطعاً مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد.

 

 

مجد با اشاره به اینکه هزینه بیمه و هلال احمر توسط زائرین پرداخت می شود؛ اظهار کرد: ثبت نام زائرین در ۱۱۷ دفتر زیارتی استان انجام می شود.

 

 

 

وی کمبود اتوبوس در شهر کرمان را از مشکلات پیش رو دانست که با توجه به حجم قابل توجه سفرهای زمینی در اربعین باید براي اين امر تدبیری اندیشید.

 

 

 

دکتر سیدمحمد صابری؛ رئیس اورژانس کرمان هم با اشاره به اینکه به دلیل‌ مشکلات اقتصادی امکان دارد مواد اولیه خوب در اختیار موکب ها قرار نگیرد که باید توجه ویژه ای به این امر معطوف شود؛ افزود:  با توجه به افزایش حضور زوار داخلی و خارجی در مرقد شهید سلیمانی در ایام اربعین، مسائل بهداشتی در گلزار شهدای کرمان مورد تاکید ویژه است.

 

 

 

وی از اعزام ۲۰ تیم فوریت های پزشکی به مرز خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی شود در جوار مزار شهید سلیمانی هم نیاز به حضور فوریت های پزشکی باشد.

 


 

دکتر صابری در همین رابطه افزود: از وزارت خانه درخواست کردیم تا حضور کمرنگ تری در مرز داشته باشیم که در داخل استان و در جوار مرقد شهید سلیمانی خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهیم.

 

 

 

احسان عراقی زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان هم کمبود ناوگان حمل و نقل را از مشکلات پیش رو دانست که باید مدیریت شود و ادامه داد: در حالیکه حمل و نقل ریلی بسیار خوب است اما همچنان راه حلی برای آن پیدا نشده تا شاهد حمل ۳۰ درصدی زائرین توسط این واحد باشیم که عمده مسافران را به قم یا از قم به خرمشهر برسانیم.

 

 


وی تصریح کرد: سرویس دهی به زائران تا مرز کار دشواری است که ناوگان ریلی باید به کمک ما بیاید.

کد خبر 1197527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha