ایجاد شور و نشاط در شیراز همزمان با دهه ولایت با برگزاری نخستین جشنواره «اقوام ایران ‌زمین»

محسن نژاد گفت: برگزاری نخستین جشنواره «اقوام ایران ‌زمین» در شیراز همزمان با دهه «امامت و ولایت» منجر به ایجاد شور و نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی شهر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موید محسن نژاد»، امروز (سه شنبه 28 تیر) ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده گردشگران و شهروندان شیرازی از نخستین جشنواره «اقوام ایران ‌زمین» در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: استقبال گسترده گردشگران از این جشنواره موجب افزایش ضریب اشتغال اماکن اقامتی شهر شیراز و افزایش فروش سوغات و صنایع دستی ما شده است.

مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس افزود: برگزاری نخستین جشنواره «اقوام ایران ‌زمین» در شیراز همزمان با دهه «امامت و ولایت» منجر به ایجاد شور و نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی شهر شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌ بینی افزایش حضور مردم در روزهای باقیمانده از این جشنواره را می کنیم و تعطیلات عید سعید غدیر خم منجر به استقبال بیشتر بازدیدکنندگان از برنامه ‌های جشنواره شد.

محسن نژاد اعلام کرد: نخستین جشنواره «اقوام ایران ‌زمین» در شیراز به مدت 10 روز از 22 تا 31 تیر برگزار می شود و شامل اجرای مراسم‌ آیینی با حضور گروه‌ های هنری از استان‌ های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خوزستان، آذربایجان شرقی، کردستان و لرستان، برپایی سیاه‌ چادرهای عشایری از اقوام مختلف، برپایی غرفه‌ های عرضه صنایع‌ دستی با حضور و اجرای زنده هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی در رشته‌ های نگارگری، معرق، منبت، خاتم، حصیربافی، انواع دست‌ بافت‌ ها، سفال ‌گری، چاقوسازی، گیوه ‌دوزی، خوس ‌دوزی و منجوق ‌دوزی، خراطی، گوهرتراشی و عرضه انواع سوغات و شیرینی‌ ها و خوراک ‌های سنتی از سراسر کشور در یکصد غرفه است.

کد خبر 1197546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha