واقعه غدیر در آستارا بازسازی شد

به مناسبت هفته امامت و ولایت؛ واقعه غدیر خم در بندر آستارا بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، نمایش بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم امروز(سه‌شنبه، ۲۸ تیر) با اجرای تعدادی از هنرمندان در برکه پریان این شهر مرزی به اجرا درآمد.

 

در این نمایش که با مشارکت حدود ۳۰۰ هنرمند و با حضور قشرهای مختلف مردم اجرا شد صحنه‌های واقعه غدیر با استناد به فرازهای خطبه غدیر بازسازی شد.

 

در این آیین، همچنین از خروج حجاج از مكه تا اجتماع در محل غدیر خم و بخش‌هایی از خطبه پیامبر(ص) در انتخاب امام علی(ع) به ولایت و امامت امت اسلام به نمایش گذاشته شد.

 

مراسم بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم، با استقبال خوب شهروندان و مسافران همراه بود.

 

سرهنگ پاسدار«بهزاد قنبری» در حاشیه بازسازی واقعه غدیر خم،اظهارکرد: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت و سرآغاز امامت و ولایت است و باید همیشه تاریخ ماندگار بماند.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان‌اینکه انتقال پیام غدیر به نسل جدید از اهداف برگزاری این برنامه بود،گفت: بازسازی واقعه غدیر خم در راستای معرفی، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر به مردم به ویژه به نوجوانان و نسل‌های آینده انجام شد.

 

گفتنی است، غدیرخم نام ناحیه‌ای میان مكه و مدینه است كه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، حضرت علی بن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام كرد كه سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.

کد خبر 1197613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha