هدایت مددجویان به سمت کارآفرینی با بهره‌گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام شود

طوسی عنوان کرد: با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شغلی، مدجویان را بایدبه سمت کارآفرینی و اشتغال‌زایی هدایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رضا طوسی مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عصر سه شنبه ۲۸تیرماه در دیدار با مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار کرد: بحث آموزش فنی و حرفه‌ای و شغلی مددجویان این نهاد یکی از برنامه‌هایی است که با هدف کمک به اشتغال‌زایی آنها انجام می‌شود.

 

 

وی افزود: آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و می تواند یکی از ابزارهای مهم رسیدن به توانمندسازی باشد.

 

 

طوسی ادامه داد: در کمیته امداد تلاش می‌کنیم تا با ایجاد انگیزش و ارائه مشاوره شغلی به مددجویان، قدرت ریسک پذیری و حرکت به سمت کارآفرینی و در نهایت کمک به اشتغالزایی و کسب درآمد مستقل را ایجاد کنیم.

 

وی گفت: این نهاد آمادگی دارد تا با نیازسنجی و ظرفیت شهرستان‌ها در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های مرتبط و به خصوص سازمان فنی و حرفه‌ای در زمینه هدایت مددجویان به سمت مشاغل بازار محور  اقدام کند.

 

 

فردین وکیلی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز عنوان کرد: دوره‌های آموزشی این سازمان به صورت تخصصی و براساس علم روز است و ضمن رعایت استانداردهای علمی  در نهایت  مدرک آموزشی معتبر صادر خواهد شد.

 

 

وی افزود: این سازمان فعالیت ویژه‌ای در بخش نیازمندان ساکن در محلات حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شغلی ارائه می‌دهد.

 

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: آمادگی داریم بر اساس نیاز و ظرفیت هر شهرستان آموزش‌های این سازمان را تطبیق و ارائه دهیم.

 

 

فرشید جهان بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان نیز گفت: سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان صرف آموزش فنی و حرفه‌ای و شغلی مددجویان این نهاد شد.

 

 

وی ارائه آموزش‌های شغلی بازار محور، درآمدزا بودن مشاغل، تنوع دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها را از مواردی عنوان کرد که نیازمند توجه هستند.

کد خبر 1197621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha