برگزاری ۲ رویداد فرهنگی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در خوزستان

دبیر ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از برپایی نمایشگاه «ریحانه» و برگزاری کارگاه آموزشی چگونگی استفاده از فضای مجازی ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر به مناسبت هفته عفاف و حجاب خبر داد.

«فرحناز خضوعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از برپایی «ریحانه» به مناسبت هفته عفاف و حجاب توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه تا پایان تیرماه برقرار بوده و از بخش‌های مختلفی از قبیل معرفی وصیت‌نامه شهدا با موضوع عفاف و حجاب، میز مسابقه، میز هدایای فرهنگی، ایستگاه طراحی و خوشنویسی، ایستگاه کتاب و در پایان طراحی صحنه‌ای نمادین از مسجد گوهرشاد است.

 

دبیر ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان افزود: قسمت برجسته این نمایشگاه بخشی با عنوان «پیام‌های وحیانی» برگرفته از «کتاب نور» حجت‌الاسلام قرائتی است در این قسمت عفاف و حجاب از دیدگاه قرآن بیان شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در خانواده تصریح کرد: اولین جایی که باید حجاب نهادینه شود، خانواده است؛ البته باید با زبان روز و منطق قوی دلیل حجاب و عفاف و پوشیدگی را برای نونهال و نوجوان توضیح دهیم و الگوی مناسبی در این زمینه برای فرزندانمان باشیم.

 

خضوعی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی چگونگی استفاده از فضای مجازی ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد و عنوان کرد: حجاب و پوشش در تمام ادیان و مذاهب، داراى جایگاه خاصى بوده و یکى از دلایل اساسى آن این است که حجاب و عفاف، یک امر فطرى است.

 

وی با بیان اینکه همه افرادی که حجاب کامل را رعایت نمی‌کنند افراد بی‌ایمانی نیستند بلکه ممکن است آگاهی درستی را دریافت نکرده باشند ابراز کرد: وضعیت کنونی حجاب در جامعه نشان می‌دهد در زمینه جامعه‌شناسی حجاب هنوز راه طولانی وجود دارد و باید برای ترویج فرهنگ عفاف و رفع معضل بدحجابی، فرهنگ‌سازی شود.

 

دبیر ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: در همین راستا در هفته عفاف و حجاب به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تقویت مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده برگزاری کارگاه‌های فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دادیم تا با استفاده از ابزار فضای مجازی برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

 

وی در پایان یاد آور شد: تک‌تک این شهدا می‌توانند سرمایه‌ای برای ما باشند تا بتوانیم این مسیر سخت، پر پیچ‌وخم و حساس را با موفقیت پشت سر بگذاریم؛ امروز بیش از هر زمان دیگری به روحیه جهاد، ایثار و شهادت احتیاج داریم که تجلی آن در کار و مجاهدت در حل مشکلات کشور و مردم ظهور و بروز پیدا می‌کند.

 

کد خبر 1197680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha