کانون مسجد باید پرچمدار رونق فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و خدمت به مردم باشد

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید پرچمدار رونق کار مسجد در حوزه های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و خدمت به مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ظهر امروز چهارشنبه (۲۹ تیرماه) در آیین تکریم «هاشم شیرازیان» مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی و معارفه «حبیب الله پاکدامن» سرپرست این ستاد با بیان اینکه افتخار ما خدمت به مسجد است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید پرچمدار رونق کار مسجد در حوزه های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و خدمت به مردم باشد.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در کنار بسیج، امام جماعت و سایر کارگزاران مسجدی برای حضور مردم در مساجد تلاش کنند، افزود: با توجه به اینکه خراسان شمالی در همسایگی امام رضا علیه السلام قرار دارد و استانی ولایی به شمار می رود، انتظار از فعالان مسجدی این استان بیشتر است.

 

حجت الاسلام خداداده بر هم افزایی همه دستگاه ها با کانون های مساجد در استان با محوریت نماینده ولی فقیه به عنوان رییس شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فعالیت هایی که در بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ می دهد، در کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم اجرایی شود.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه دست ما در حوزه کادرسازی و نیروسازی برای فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله سرود، موسیقی، فعالیت های تربیتی و دانش آموزی خالی است، اظهارکرد: اگر کارخانه انسان سازی دچار اختلال شود، شخصیتی تولید نمی شود و برای تربیت انسان های هنرمند و در عین حال متعهد که بتوانند با نگاه مومنانه وارد عرصه شوند، باید مساجد را فعال تر کنیم.

 

وی مساجد را بهترین مکان برای تربیت هنرمندان متعهد دینی خواند و افزود: با نهضت بازگشت به مسجد و تبدیل آن به گفتمان عمومی می توان بازگشت حلقه های میانی و بازگشت مردم به مسجد را هم امیدوار بود.

 

«هاشم شیرازیان» مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در این آئین اشاره اجمالی به موفقیت ها و دستاوردهای ستاد و کانون های مساجد استان طی ۱۲ سال دوران مدیریت خود کرد و گفت: در طرح های اخیر با هدف کمک مومنانه ۱۶ هزارو ۲۰۰ بسته گوشت قربانی اهدایی موسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

وی ثبت ۳۶ گروه سرود، اجرای موفق طرح پیوند «مسجد مدرسه و منزل»، موفقیت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و جذب اعتبار سه میلیاردی در سفر استانی هیئت دولت به استان در راستای تعمیر و تجهیز کانون های مساجد را به عنوان بخشی از فعالیت های اخیر نام برد.

 

«حبیب الله پاکدامن» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم با بیان اینکه مسجد، کانون همه تحولات بوده و هست، افزود: بدون توجه به مسجد، تعالی دینی و اسلامی محقق نمی شود.

 

وی موفقیت کانون های فرهنگی و هنری در تعالی مساجد را مستلزم  رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و همکاری همه نهادها و دستگاه ها دانست و افزود: باید فعالیت ها در سه حوزه شبکه سازی و انسجام بخشی، آموزش و توانمندسازی و هویت بخشی و تعالی تشکیلات برنامه ریزی شود.

 

در این آیین حکم «حبیب الله پاکدامن» به عنوان سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی قرائت و از زحمات ۱۲ ساله «هاشم شیرازیان» تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1197728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha