بیش از ۱۱ درصد جمعیت استان کرمان تحت حمایت کمیته امداد/ برنامه های محرومیت زدا در ریگان و نرماشیر تشریح شد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت تحت حمایت این نهاد زیبنده استان ثروتمند کرمان نیست؛ برنامه های محرومیت زدا در شهرهای شرقی استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان در سفر دو روزه به شرق استان در شهرستان ریگان حضور یافت و در دیدار با مراد آبیار، فرماندار ریگان گفت: در این شهرستان 4 هزار و 315 خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این نشان دهنده فقر و محرومیت بالای این شهرستان است.

 

 


وی افزود: علی رغم ظرفیت های استان متاسفانه 11.4 دهم درصد از جمعیت استان مددجوی این نهاد هستند و این آمار شایسته استان ثروتمند کرمان نیست که امیدواریم با برنامه هایی که دولت در جهت محرومیت زدایی و توزیع عادلانه ثروت و نظام مند کردن پرداخت یارانه ها دارد روز به روز شاهد کاهش شکاف بین طبقاتی در سطح جامعه باشیم.

 

 

 

عسکری نژاد سهم شهرستان ریگان از تسهیلات اشتغال در سال جاری را حدود 42 میلیارد تومان دانست و افزود: پیش بینی می شود 727 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شود و سال گذشته نیز حدود 19 میلیارد تومان اعتبار اشتغال به شهرستان ریگان اختصاص داده شد که با این تسهیلات 312 فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شده است.

 

 

 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نظارت مستمر بر طرح های اشتغال مددجویان را یکی از دلایل موفقیت این طرح ها اعلام و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های مقدماتی، مهارت آموزی و آموزش پایدار سازی از مهم ترین اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 60 واحد مسکونی با تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک های بلاعوض احداث و تحویل مددجویان شده است.

 

 

 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: در صورت همکاری بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی در واگذاری زمین به این نهاد برای ساخت مسکن به مددجویان این نهاد آمادگی دارد برای مددجویان مسکن احداث کند.

 

 

 

وی از ارائه بسته های تشویقی توسط این نهاد به کارفرمایانی که زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت و فرزندان آن ها را فراهم کنند اشاره و خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف یک میلیارد تومان و هم چنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد از جمله این بسته های تشویقی است.

 

 

 

عسکری نژاد در ادامه این سفر در شهرستان نرماشیر حضور یافت و در دیدار با امام جمعه و معاون فرماندار نرماشیر هم با بیان اینکه حدود 4 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد نرماشیر قرار دارند افزود: شرایطی خاصی در این شهرستان وجود دارد قطعاً یکسری استعدادها و ظرفیت های خاص در این شهرستان وجود دارد که خیلی می تواند در زمینه محرومیت زدایی کمک کننده باشد.


 

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 266 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان در شهرستان نرماشیر ایجاد شده است خاطرنشان کرد: امسال نیز 46 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به منظور ایجاد 779 فرصت شغلی در شهرستان نرماشیر به اداره کمیته امداد نرماشیر اختصاص داده شده است.

 

 

 

عسکری نژاد هم چنین از ساخت 140 واحد مسکن مددجویی طی دو سال گذشته در شهرستان نرماشیر خبر داد و گفت: در صورت تامین زمین از سوی دستگاه های مربوطه این نهاد آمادگی دارد برای تمام مددجویان فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب مسکن احداث کند.

کد خبر 1197766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha