کنگره شعر رضوی می‌تواند جریان‌ساز رویداد آیینی مستمر در ترویج معارف رضوی باشد

جشن بزرگ غدیر و مراسم تجلیل از شاعران برتر استانی یزد در مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر رضوی در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ جشن بزرگ غدیر و مراسم تجلیل از شاعران برتر، رونمایی از دستاوردهای کنگره مانند کتاب «دقیقه های دلتنگ» مستند روایت زندگی نامه سید محمد علی ریاضی با عنوان «ایام ریاضی» مستند «قدمکاه» درمیدان امیرچخماق یزد برگزار شد.

 تجلیل از همسر «سید محمد علی ریاضی» و با حضور مسئولین ارشد استانی و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم و علاقه مندان به هنر با اجرای موسیقی «محمد اصفهانی» از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت: قرار بود این برنامه در روز میلاد امام رضا(ع) برگزار شود که به علت حادثه قطار مشهد- یزد و برای اظهار همدردی با خانواده‌های متأثر از این حادثه مراسم افتتاحیه ای در شهرستان ابرکوه برگزار شد و اختتامیه را موکول به این روز کردیم.


وی افزود: یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرکت امام رضا از مدینه تا مرو، جزئی از طریق الرضاست و این موضوع به لحاظ فرهنگی قابلیت کار و فعالیت دارد.

عابدی بیان کرد: تشکیل این کنگره نیز جزئی از اقدامات فرهنگی متاثر از این واقعه است که می تواند گسترده‌تر هم بشود.

وی بیان کرد: امیدواریم این کنگره بتواند جریان‌سازی کند و یک رویداد آئینی مستمر در راستای ترویج معارف رضوی در قالب شعر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد:در این کنگره علاوه بر ایجاد یک رویداد ادبی و شعری و فراهم کردن بستری برای جمع آوری اشعار رضوی، اتفاقات فرهنگی هنری دیگری هم در استان اجرا شده است.

کد خبر 1197786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha