غفلت از غدیر ما را از امام زمان(عج) محروم کرد/ باید در مسئله ولایت تقوا را نگاه داشت

حجت‌الاسلام موسوی گفت: اتفاقاتی که در جامعه اسلامی بعد از رحلت حضرت رسول(ص) رخ داد منطبق با نسخه غدیر نبود و این باعث خسارات سنگین برای جامعه شد؛ از جمله این خسارات، آن است که ما امروز از ظهور امام مهدی(عج) و حکومت ایشان محروم هستیم!

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد موسوی» درباره ارتباط غدیر و مهدویت، اظهار کرد: مسئله‌ای که پیامبر اکرم(ص) در روز غدیرخم از سوی خدا ماموریت به ابلاغ آن یافتند و بدون آن گویی رسالت‌شان بر باد رفته و همه زحمات 23 سال نبوت حضرت(ص) ابتر می‌ماند، اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) و رهبری شخصی معصوم(ع) بود که بعد از وجود مقدس پیامبر(ص) رهبری جامعه را بر عهده می‌گرفت.

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: این رهبری بقای اسلامِ ناب را تضمین می‌کرد لذا وقتی ابن ابلاغ صورت گرفت، آیه اکمال نازل شد: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا» یعنی خدای متعال دین به این اسلام راضی است چون اسلام واقعی است و باقی می ماند و با این رهبر معصوم دچار انحراف نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در لابلای این خطبه حضرت رسول(ص) گاهی مردم را از مسائل و آفاتی برحذر می دارند؛ غدیر برگزار و خطبه پیامبر(ص) به بهترین شکل خوانده شد و مردم با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند اما اتفاقاتی که در جامعه اسلامی بعد از ایام رحلت حضرت رسول(ص) رخ داد متاسفانه منطبق با نسخه غدیر نبود چنان که مردم امام معصوم(ع) را یاری نکردند و این محرومیت از امام برای جامعه خسارات سنگینی به همراه داشت از جمله این خسارات آن است که ما امروز از ظهور امام مهدی(عج) و حکومت ایشان محروم هستیم!

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه ابراز کرد: وقتی به متن خطبه غدیر مراجعه می کنیم، می بینیم پیامبر(ص) در فرازهایی از این خطبه امتیازات رهبری معصوم و ولایت امیرالمومنین(ع) را بیان و در فرازهایی به آسیب هایی اشاره می کنند که در صورت بروز آنها جامعه اسلامی از رهبری معصوم و امنیت بی نصیب می شود.

 

این کارشناس مهدوی اضافه کرد: یکی از ویژگی ها مسئله حسد است، پیامبر(ص) در خطبه غدیر می فرمایند: مراقب باشید شیطان ملعون بواسطه حسد هم خودش از بهشت رانده شد و هم سبب حبوط حضرت آدم(ع) از بهشت شد ... در حالی که ابلیس عبادت چند هزارساله داشت، با حسد و استکبار از بهشت رانده شد. لذا حضرت رسول(ص) به مردم انذار می دهند که مراقب باشید در مسئله ولایت و رهبری جامعه باید تقوا نگاه داشت.

 

وی تصریح کرد: قرآن هم خطاب به مومنین می فرماید: «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» یعنی اهل تقوا بودن و همراهی با رهبران صدیق. اگر جامعه به آسیب های اخلاقی مبتلا شد و حسد و آرزوهای طولانی در آن بروز و ظهور یافت، نتیجه آن می شود مردمی که در غدیر خطبه پیامبر اکرم(ص) را شنیدند و با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند 70 روز بعد از این بیعت دست کشیدند.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم در جامعه منتظران باید تهذیب نفس و اخلاق نیکو داشته باشیم چنان که امام صادق(ع) فرمودند: کسی که خوشحال می شود از یاران مهدی(عج) باشد، تقوا نگاه دارد و اخلاق نیکو داشته باشد. این تقوا و اخلاق نیک وقتی با انتظار همراه شد ما را آماده ظهور امام زمان(عج) می کند.

کد خبر 1197797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha