برخورد متواضعانه رهبر انقلاب اسلامی با اهل سنت در سفر به کردستان و کرمانشاه نمود بارز وحدت است

ماموستا قادری گفت: برخورد متواضعانه رهبر انقلاب اسلامی با اهل سنت در سفر به کردستان و کرمانشاه نمود بارز وحدت است و باید این مهم را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و عضو شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی چهارشنبه ۲۹ تیرماه در اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علت بی‌سامانی در دنیای اسلام پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال نعمات زیادی از آب، نفت، معادن، مخازن، جنگل و مراتع سرسبز، نیروهای کار و هزاران نعمت دیگر به ما داده است، اما مسلمانان در آسیا و آفریقا در فقر و گرفتاری بسر می‌برند و همه ما شاهدیم که جوانان اهل ایمان، به دامن غرب برای تامین معیشت مهاجرت می‌کنند.

 

 

وی با بیان اینکه جهان اسلام دارای میلیون‌ها مسجد، عالم شریعت است اما متاسفانه تفرقه و تخریب را شاهدیم، افزود: پیامبر اکرم(ص) در پاسخ سوالی که چرا دشمنان به ما هجوم می‌آورد می‌فرماید وهم در قلب، افکار و عقاید شما مسلط شده است.

 

 

امام جمعه پاوه بیان کرد: پیامبر می‌فرمایند: «مردم مسلمان به دنیا بسیار وابسته می‌شوند از مرگ می‌ترسند و تقلید از دشمن و ضعف مدیریت ممالک اسلامی مشکل ماست».

 

 

ملاقادری در پاسخ به اینکه آیا این اجلاسیه‌ها در وحدت تاثیرگذار است، بیان کرد: امروز ۴۲ سال از مراسمی می‌گذرد که بر مبنای وحدت بود و در این سنوات کنفرانس‌های زیادی برگزار شده که به نظر بنده مفید بوده است باتوجه به اوضاع و احوال دنیا و توطئه‌هایی که علیه کشور ما شده بیانگر مفید بودن نشست‌ها و اجلاسیه‌های وحدت‌آفرین بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه باید حریم هم را نشکنیم و به مقدسات هم خیانت نکنیم، بیان کرد ۱۶ استان ایران مرزدار هستند که اگر وحدت میان آنها نبود قطعا دچار مشکلات بسیاری می‌شدیم.

 

 

امام جمعه پاوه اضافه کرد: ما خواهان وحدتیم و کسانیکه تفرقه ایجاد می‌کنند موافق این اجلاسیه‌ها نیستند.

 

ماموستا قادری عنوان کرد: داروی درمان اختلاف بین شیعه و سنی را باید از آسمان گرفت و باید برای بازگشت به وحدت به دستورات خدا و آنچه در قرآن آمده بازگردیم.

 

 

وی اظهار کرد: برخورد متواضعانه رهبر انقلاب اسلامی با اهل سنت در سفر به کردستان و کرمانشاه نمود بارز وحدت است باید این مهم را الگوی خود قرار دهیم.

 

 

امام جمعه پاوه در ادامه به مشکلات موجود در زمینه معیشت و اقتصاد مردم پرداخت و گفت: باید هوشیار باشیم که این مشکلات در صفوف متحدانه ما تاثیر نگذارد.

 

نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور علمای استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمایی از اقلیم کردستان عراق با هدف تبیین گفتمان ایجاد امت واحده اسلامی در حال برگزاری است.

 

 

در این اجلاس قرار است از چندنفر از علمای مطرح تقریبی تجلیل شود.

 


 برگزاری گفتگوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کشورمان از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.  

 

کد خبر 1197817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha