اتحاد و تلاش برای بقا و توسعه اسلام مهمترین هدف بزرگان اسلام در طول تاریخ بوده است

مولوی اسحاق مدنی گفت: اتحاد، دوری از تفرقه و تلاش برای بقا و توسعه اسلام مهمترین هدف بزرگان اسلام در طول تاریخ بوده است و امت اسلامی همان‌کاری را بکنند که بزرگان این دین انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مولوی اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اتحاد برای امت ما یک فریضه قرآنی است و امری نیست که در اختیار داشته باشیم بلکه لازم است همه ما به آن عمل کنیم.

 

 

وی افزود: همانطور که یک مسلمان به نماز عمل می‌کند باید به وحدت هم عمل کند اگر هر بهانه‌ای برای تفرقه امت تراشیده شود، به همه امت اسلامی مربوط است.

 

 

مولوی اسحاق مدنی عنوان کرد: بر همه امت اسلامی واجب است که باید به دین خدا چنگ بزنیم و باید بدنبال جلب رحمت خدا باشیم و در این راستا به اوامر الهی عمل کنیم تا یکپارچه شویم.

 

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اضافه کرد: اختلافات ما سرمنشایی دارد و جایی وصل می‌شوند که قطعا این اختلافات ناشی از مسئله‌ای است که در صدر اسلام اتفاق افتاده و دشمنان از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان استفاده کردند.

 

 

اسحاق مدنی با بیان اینکه اختلاف اندیشه بین صحابه در آن دوران وجود داشت ولی هرگز این اختلاف را علیه اسلام به کار نبردند، بیان کرد: آیا در تاریخ سراغ دارید که مسلمانان به یک جنگ بروند و امام علی مختالفت داشته باشد.

 

 

به گفته رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با وجود اختلافات، همه در راه هدف مهم عرضه اسلام به دنیا تلاش می‌کردند و  کوچکترین اختلافی در این زمینه نداشتند و با همدیگر حتی مشورت می‌کردند.

 

 

وی افزود: حضرت علی (ع) و دیگر خلفا همواره در مورد مسائل مهم و تصمیم‌گیری‌ها با هم مشورت می‌کردند و بهترین تصمیم را می‌گرفتند.

 

 

اسحاق مدنی با بیان اینکه اتحاد و دوری از تفرقه و تلاش برای بقا و توسعه اسلام مهمترین هدف بزرگان اسلام در طول تاریخ بوده، اضافه کرد: امت اسلامی همان‌کاری را بکنند که بزرگان این دین انجام دادند.

 

 

وی اظهار امیدواری کرد: روزی این امت به این نتیجه برسد که یک امت واحده است تا شاهد بازگشت اسلام به شان و شوکت واقعی اسلام ناب محمدی باشیم.

 

 

نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور علمای استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمایی از اقلیم کردستان عراق با هدف تبیین گفتمان ایجاد امت واحده اسلامی در حال برگزاری است.

 

 

در این اجلاس قرار است از چندنفر از علمای مطرح تقریبی تجلیل شود.

 


برگزاری گفتگوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کشورمان از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.  

کد خبر 1197825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha