کردستان ایران نماد تحقق وحدت اسلامی است

شهریاری به پیام‌های اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: نمادسازی از این پیام‌هاست و معتقدیم کردستان ایران نماد تحقق وحدت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب پیش از ظهر چهارشنبه 29 تیرماه در نخستین اجلاسیه وحدت اسلامی در سنندج اظهار کرد: دشمن نقشه‌های خود را مکرر می‌کند و ما باید مطابق با نقشه‌های دشمن، وحدت را تکرار کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز یکجانیه گرایی آمریکا با همبستگی ناتو در حال فروپاشی است، افزود: ارزش‌های لیبرالی آمریکایی با چالش‌هایی مواجه است که با شکسته شدن کمر داعش با همکاری ایران، عراق و سوریه به بار نشست.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب داعش را غده سرطانی دانست و گفت: داعش ناموس ما را تهدید کرد دست به کشتار زد اما اتحاد کشورهای ایران، عراق و سوریه این غده سرطانی را نابود کرد.

 

وی حفظ وحدت را پیام اقتدار کردستان ایران به کردستان عراق اعلام کرد و افزود: زمانیکه با هم باشیم مقتدر خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه با فناوری پهبادی ایران توانسته‌ایم جلوی بسیاری از توطئه‌ها را بگیریم، تصریح کرد: ایران جلوی بسیاری از فتنه‌ها را در یمن و‌منطقه گرفته و تاجیکستان با کمک فناوری پهبادی ما تجهیز شده است.

 

وی تصریح کرد: ایران می‌تواند از توانایی خود بهره ببرد و از ظلم مکرری که در فلسطین ایجاد شد جلوگیری کند.

 

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اضافه کرد: اگر چین توانست با اقتصاد خود کمر امریکا را بشکند و روسیه توانسته کمر ناتو را بشکند امروز ما هم در کنار کشورهای اسلامی اتحادیه کشورهای اسلامی را تشکیل دهیم و قدرت جدید در منطقه شویم.

 

 

شهریاری اظهار کرد: اتحاد ایران، چین و روسیه برای شکست ارزش‌های لیبرالی و شکست امریکا است، ما از روابط گرم با تمام کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم و معتقدیم اگر کشورهای اسلامی به این روند ادامه دهند قدرت جدیدی در منطقه شکل می‌گیرد که می‌توانیم جهان تک‌قطبی امریکایی را به جهان چندقطبی تبدیل کنیم.

 

 

وی گفت: مطمئن هستیم شما به عنوان عالمان دینی نقش محوری در تاسیس امت واحده اسلامی و تاسیس اتحادیه اسلامی و تمدن نوین اسلامی دارید و ما اختلافات تاریخی مذهبی خود را برای دستیابی امت واحده نمی‌بینیم.

 

وی اذعان کرد: کشورهای اسلامی می‌توانند اتحادیه کشورهای اسلامی را تشکیل دهند و با تمام کشورهای اسلامی آماده همکاری هستیم.

کد خبر 1197836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha