جشن فرهنگ و هنر روستای قراجه هریس برگزار شد

جشن فرهنگ و هنر روستای قراجه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و کانون فرهنگی و هنری شهدای قراجه در مسجد جامع روستای قراجه برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان در تبریز به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما»، «فرهاد جلیلوند» فرماندار شهرستان هریس در جشن فرهنگ و هنر روستا و عشایر روستای قراجه شهرستان هریس؛ فلسفه وجودی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را حفظ و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی ، ایرانی و انقلابی عنوان کرد.

وی بر نقش مهم و تاثیر گذار کانون های فرهنگی و هنری در جریان سازی و گفتمان فرهنگی تاکید کرد و گفت: عصر حاضر عصر سیطره فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر جوامع بشری است که مرزهای جغرافیای را در هم نوردیده است و جوامع بدون مرز بوجود آورده است و باید برنامه ریزیهای راهبردی و دقیق جهت مقابله با آسیب های فضای مجازی و انحرافات اخلاقی و فرهنگی آن تدوین کرد که نقش کانون های مساجد در این برنامه ریزی ها جهت حفظ هویت فرهنگی و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی ، بسیار مهم و حیاتی می باشد .

فرماندار شهرستان هریس به یکسان بودن دسترسی همگان و جوامع شهری و روستایی به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروزه همه نقاط شهری و روستایی کشور ما بدون محدودیت و در شرایط یکسان به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند و کانون های فرهنگی و هنری که در نقاط روستایی و شهری مستقر می باشند ضمن بهره مندی از ظرفیت های این شبکه ها می توانند در مقابله با آسیب ها ، شبهات اخلاقی ، فکری و دینی و  انحرافات فضای مجازی بسیار فعال عمل کنند و در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و ایرانی نقش موثری ایفا کنند.

جلیلوند به خدمات جمهوری اسلامی در طول 43 سال گذشته اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در کنار دستاورد های مهم و بزرگ علمی و اقتصادی و عمرانی و سازندگی در حوزه فرهنگ و احیاء سبک زندگی اسلامی و ایرانی و گسترش عدالت دستاوردی به مراتب مهم تری  داشته است و کانون های روستایی و شهری باید با برنامه های فرهنگی و هنری این دستاوردها را برای مردم معرفی و تبین نمایند.

گفتنی است، جشن فرهنگ و هنر روستای قراجه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و کانون فرهنگی و هنری شهدای قراجه در مسجد جامع روستای قراجه برگزار شد.

کد خبر 1197847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha