برخی مدیران نسبت به مردمی سازی مقاومت می کنند

خضری گفت: برخی مدیرانی که اعتقاد به کلام رهبری و الگوی حکمرانی مردم دارند، نسبت به مردمی سازی مقاومت می کنند و ریشه این مقاومت بخشی به ساختارها و سازمان ها باز می گردد که با این الگو طراحی نشده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مهدی خضری» در جلسه ستاد مردمی سازی حکمرانی که امروز (چهارشنبه ۲۹ تیر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند بدون تحقق خواست مردم، خیمه نظام اسلامی سرپا نمی شود و نمی ماند و می فرمایند حضور مردم در همه مسائل، حل کننده مشکلات است.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برای تمدن سازی باید حرکت عمومی به سمت چشم انداز داشته باشیم و مقام معظم رهبری حلقه های میانی و ذهن های فعال را برای رسیدن به این مهم مطرح می کنند.

 

وی عنوان کرد: چرا ما به سمت مردمی سازی نمی رویم، حتی مدیری که اعتقاد به کلام رهبری و الگوی حکمرانی مردم دارد، نسبت به مردمی سازی مقاومت می کند و ریشه این مقاومت بخشی به ساختارها و سازمان هاباز می گردد که با این الگو طراحی نشده اند.

 

حجت الاسلام خضری اعلام کرد: رقابت آرم ها بحث دیگری است که به عنوان مانع وجود دارد، به قدری آرم سازمان ها هست مردم می گویند دیگر چرا ما وارد میدان شویم وقتی این سازمان ها حضور دارند و هزینه می کنند.

 

وی تصریح کرد: برخی مدیران مردم را مانع می دانند، علاقه شدید به تصدی گری بحث دیگری است که به عنوان مانع در این بخش وجود دارد.

 

امام جمعه موقت قزوین افزود: کار با مردم دشوار و سخت است زیرا کارمند ما نیستند و برخی به دلیل راحت طلبی حاضر نیستند کار مردمی انجام شود، خیلی از مجموعه های مردمی از بین رفتند چراکه بخشنامه کردیم باید اینگونه عمل شود.

 

وی گفت: ارتجاع، انحصارگرایی، بروکراسی، استبداد رأی، عدم باور به مردم، عادت به تمرکز گرایی و عدم توانایی برای اداره مردم از دیگر موانع در مردمی سازی است.

 

در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین اظهار کرد: ما در دولت ۱۰۰ دستگاه اجرایی متولی خدمت به مردم را تعریف کردیم و ۸۰ درصد منابع عمومی که تخصیص می یابد صرف حقوق و دستمزد در این دستگاه ها می شود.

 

سید رضی آًقاسیدی افزود: مأموریت اصلی در گام دوم انقلاب، تمدن سازی است و با رویه های قدیمی نمی شود مسائل جدید را حل کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اصل بر تحقق اهداف نظام و حل مسائل مردم است و تنها راه برون رفت از وضع موجود، تمرکززدایی بوده و لازم است ریسک پذیری به نفع مردم صورت گیرد و همه دستگاه ها همت کرده تا تحول در راستای منفعت مردم را داشته باشیم.

کد خبر 1197864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha