اجرای ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه های محرومیت زدایی در استان قزوین

رفیعی آتانی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه های محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان قزوین در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «رستعملی رفیعی آتانی» در جلسه ستاد مردمی سازی حکمرانی که امروز (چهارشنبه ۲۹ تیر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ارکان نظام جمهوری اسلامی شامل وحی و شریعت، مردم، ولایت و امامت می شود رهبری به ما فرمانده داده است با همه اجزای عظیم تشکیل دهنده نظام اسلامی همکاری و هم افزایی داشته باشید، مردمی باشید، مردم دوست باشید، مردم پذیر باشد، مردمی رفتار کنید و سپاه مردمی است.

 

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: قبل از اینکه به مردم نقش دهیم، باید خود را به مردم نزدیک کرده و اعتماد ایجاد شود، مردم باید ببیند میز، صندلی و ماشین ابزار خدمت به مردم است.

 

وی عنوان کرد: سپاه نیروی مسلح نیست ما نیروی مردم هستیم و کنار مردم هستیم مردم عائله ما هستند و شأن ما در خدمت به مردم است؛ امروز ۴۹۳ میلیارد تومان خیران در خدمت به مردم و در حوزه های مختلف مساعدت کردند و همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه های محرومیت زدایی در حال انجام است.

 

سردار رفیعی آتانی اعلام کرد: خطوط اصلی انقلاب بر اساس سخنان امام و رهبری، مردم، استقلال کشور، مبارزه با استکبار و زورگویی، مسئله فلسطین و رفع فقر است.

 

وی تأکید کرد: آفت مسئولیت زورگویی و افزون طلبی است، نباید مردم از ما ترس داشته باشند باید حضور ما در میان مردم اثر داشته باشند.

 

در ادامه مشاور استاندار قزوین با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های مردمی در بخش های مختلف اظهار کرد: یکی از حلقه های میانی در این حوزه کانون های مساجد است که با توجه به اینکه در تمامی مساجد حضور دارند می توانند به عنوان کمک کار این برنامه در استان عمل کنند.

 

حجت الاسلام رهبری افزود: با توجه به این امر تفاهم نامه ای بین جبهه فرهنگی و کانون های مساجد استان برای تقویت این حلقه میانی امضا شد و در میان سایر گروه ها می توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما درصدد هستیم روش حکمرانی مردمی را در محلات شروع کنیم و این امر نیاز به ساختار تشکیلاتی داشت، از این رو با همراهی سازمان تبلیغات اسلامی امامان محله را در نظرگرفتیم و آنچه قرار است رخ دهد این است که یکسری حلقه های میانی اعم از مساجد به عنوان پایگاه و امامان محله در راس کار قرار گیرند و در کنار آن حلقه های تخصصی و حلقه های میانی هستند، تا بتوانیم مسائل فرهنگی و اجتماعی را در محلات حل کرده و برای بالندگی فرهنگ اقدامات خوبی انجام شود.

 

مشاور استاندار قزوین یادآور شد: پنج محله را به عنوان پایلوت برای بازه زمانی ۲ ماهه در نظر گرفته ایم تا بتوانیم ابتدا به ادبیات مشترک رسیده و در پنج محله الگوسازی داشته و بعد در سطح استان اقدام کنیم.

 

کد خبر 1197880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha