حرکت در مسیر منافع مردم رویکرد مردمی سازی است

اعلایی گفت: در مردمی سازی آنچه بیشتر مد نظر است، این است که منافع مردم را درست تشخیص داده و در مسیر منافع مردم به اصلاح خود و زمینه سازی مشارکت مردم بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در جلسه ستاد مردمی سازی حکمرانی که امروز (چهارشنبه ۲۹ تیر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: موضوع مردمی سازی موضوع بدیع و نویی نیست، قانون اساسی منشور مردمی سازی در کشور است و امام راحل عظیم الشان معمار مردمی سازی در جغرافیای ایران بودند و تجربه سپردن امور به مردم و مداخله مردم در سرنوشت کشور تجربه ای به قدمت عمر نظام جمهوری اسلامی است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: اینکه این موضوع امروز کانون اقدام قرار می گیرد با توجه به شرایط روز و متناسب با اوضاع فعلی دنیا است.

 

وی عنوان کرد: این جلسات تشریفاتی نیست، بلکه اصلی ترین و اساسی ترین کار ویژه دولت در سطح استان است و مقوله مردمی سازی با توجه به سند تحول دولت مردمی مورد توجه است.

 

اعلایی افزود: در سند تحول دولت مردمی اولویت های مردم، نیازهای تعالی زیست مردم، تعالی مشارکت مردم، پیگیری منافع مردم و ارتقا بهره وری حاکمیت در نظام خدمت رسانی به مردم باید مورد توجه قرار گیرد که در این سند هم آمده و با تعابیر مناسب همه حوزه ها مورد توجه قرار گرفته اند.

 

وی تأکید کرد: منظور مردمی سازی فقط این نیست که کارها را به مردم بسپاریم زیرا چندین سال است که دارد این امر صورت می گیرد و به قدری جمهوری اسلامی انعطاف پذیری و باور به مردم دارد که همیشه دولت ها با تمام نقاط قوت و ضعف برخواسته از اراده مردم بوده اند.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: در شرایط فعلی آنچه باید بیشتر مدنظر باشد، این است که بتوانیم منافع مردم را به درستی تشخیص داده و در مسیر منافع مردم به اصلاح خود و زمینه سازی مشارکت مردم بپردازیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از طرفی باید توجه داشت ورود مردم به عرصه ها را نباید به شکل و سیاقی ببریم که نظم و فضای خدمت رسانی نهادهای اصلی را مختل کند و این مهم را باید مدنظر قرار دهیم.

 

اعلایی یادآور شد: هرچه در فضای حاکمیت دنبال می کنیم، باید مبتنی بر استانداردهای مدیریت باشد و اینکه مدیریت را نادیده بگیریم اشتباه فاحشی است و باید به دانش، ساختار  و ارکان مدیریت در کشور بها  داده و بدانیم مدیریت یک علم است و سپه سالار و فن سالار مدیریت ما امیرالمومنین (ع) است.

 

کد خبر 1197899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha