اعزام ۹هزار مبلغ به سراسر کشور در ایام محرم

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از اعزام ۹هزار مبلغ به سراسر کشور در قالب های فردی و گروهی در ایام تبلیغی محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد امروز در نشست خبری برنامه های تبلیغی ماه محرم الحرام از بیش از 1500 ساعت فعالیت تخصصی مبلغان در قم خبر داد و گفت: خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در قالب طرح «خانه های سبز» به ساکنین مناطق محروم استان قم داده می شود.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: بالغ بر 300 – 400 نفر از این مبلغان اعم از خواهر و برادر که علاوه بر مدرک حوزوی دارای مدرک دانشگاهی روانشناسی هستند و به ارائه خدمات به خانواده های محروم و آسیب دیده می پردازند، در قم ساکن هستند.

 

وی در ادامه به برنامه های تبلیغی ویژه محرم پرداخت و تصریح کرد: عمیق ترین و اصیل ترین وجهه ملت ایران توجه به محرم است و شاید سرّ آن، مردمی بودن برنامه های این ماه است.

 

وی از تهیه ره توشه های ماه محرم ویژه مبلغان خبر داد و افزود: سه ره توشه در 136 صفحه با موضوعات جهاد و شهادت، امام سجاد (ع)، ره توشه دوم نیز با موضوعات جایگاه اجتماعی زنان در عاشورا، روش تربیت فرزندان تهیه شده است.

 

روستاآزاد عنوان کرد: ره توشه سوم در 72 صفحه ویژه مناطق مرزی تهیه شده است و مطالبی چون تجربیات تبلیغی در مناطق مشترک، توجه به سیره امام حسین (ع) در آن دیده می شود.

 

وی از برگزاری سلسله نشست های راویان مکتب حسینی به مناسبت ماه محرم الحرام خبر داد و افزود: این دوره از گردهمایی مبلغان با محوریت جهاد تبیین برگزار می شود و اساتیدی چون محمدعلی رنجبر، رضا مهکام، عبدالحسین خسروپناه، محمد لسانی، علیرضا پناهیان، مهدی صفری و سید محمدتقی قادری مطالبی را ارائه خواهند کرد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این سلسله نشست ها، از روز شنبه اول مردادماه از ساعت 10 صبح در سالن همایش های غدیرآغاز می شود و چهارشنبه به کار خود پایان خواهد داد.

 

وی درباره اعزام مبلغان در ماه محرم گفت: 3000 حکم در قم آغاز شده و پیش بینی می شود 9000 نفر از مبلغان به مناطق تبلیغی اعزام شوند که سهم قم 6000 نفر خواهد بود و بقیه هم از شعب دفتر تبلیغات اعزام خواهند شد. 3000 نفراز این تعداد، در قالب گروه های جهادی تبلیغی اعزام می شوند که نوعا بومی مناطق هستند.

 

حجت الاسلام کریم زاد رئیس اداره اعزام تبلیغ فردی و گروهی دفتر تبلیغات اسلامی هم در سخنانی گفت: این اعزام ها به روال سابق در دو بخش فردی و گروهی صورت خواهد گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: در قم 150 مبلغ در تابستان در 15 گروه تبلیغی با محوریت کودکان و نوجوانان در بوستان ها مشغول فعالیت هستند که تا پایان مردادماه به طول خواهد انجامید.

 

رئیس اداره اعزام تبلیغ فردی و گروهی دفتر تبلیغات اسلامی  با اشاره به درخواست نهادها و موسسات برای اعزام مبلغ گفت: مبلغان 8 تا 19 مردادماه به نهادهای درخواست کننده اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به افزایش درخواست های اعزام مبلغ در آستانه فرارسیدن ماه محرم تصریح کرد: این درخواست ها از طریق سامانه «سمتا» به دست ما می رسد و پذیرش می شوند. علاوه بر این کانال ظرفیت های تبلیغی در ایتا راه اندازی شده است که شرایط منطقه و مواردی از این دست در آنجا قرار داده شده است و مبلغان می توانند به آنجا مراجعه کرده و ظرفیت های خود را اعلام کنند.

 

کریم زاد در پایان افزود: حدود 6000 نفر در ماه محرم امسال از قم اعزام شوند که 2500 نفر در قالب 210 گروه تبلیغی و 3000 نفر به صورت فردی فعالیت خواهند کرد.

 

وی درخصوص فعالیت مجازی مبلغان افزود: مبلغان عمومی ما علاوه بر ماه های تبلیغی، فعالیت های مستمر تبلیغی هم دارند که در فضای مجازی کانال هایی را راه اندازی کردند تا هم ارتباط مستمر با محل تبلیغ خود داشته باشند و هم به شبهات پاسخ دهند و مطالب تبلیغی را هم بارگذاری می کنند.

کد خبر 1197924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha