نمایشگاه «روایت تبلیغ»، یک نمایشگاه نخبگانی است

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به برپایی نمایشگاه «روایت تبلیغ» در اصفهان گفت: اعزام مبلغان بر اساس اطلس تبلیغی اصفهان به ۴۰۰ نقطه شناسایی شده صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت‌الاسلام «رسول احمدیان» در نشست «نمایشگاه روایت تبلیغ» با رسانه های اصفهان با تشریح جهاد تبیین در حوزه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان جهاد تبیین را روایت صحیح از وقایع و رویدادها و دستاوردها دانست که می‌تواند آرمان‌های اسلامی را ارائه کند.


رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه جهاد زمانی معنادار خواهد بود که دشمنی وجود داشته باشد ابراز داشت: داشتن نقشه و مشخص کردن اهداف می‌تواند جهاد را به سرانجام برساند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغین دینی سربازان جهاد تبیین هستند گفت: تیم تولید محتوا بر اساس معارف اسلامی در موضوعات احکام، پاسخ به شبهات، مقابله با فرق انحرافی و مسائل مبتلابه دینی جامعه فعالیت می کنند.

 

اعزام مبلغان بر اساس اطلس تبلیغی اصفهان صورت می گیرد

حجت الاسلام احمدیان «امید، استقامت و غیرت دینی» را شعار امسال در اعزام مبلغان برشمرد و افزود: ۸۰۰مبلغ برادر و 200مبلغ خواهردر قالب ۸۸  گروه جهادی تبلیغی به سراسر کشور و بیشتر در استان اصفهان و استان های جنوبی اعزام خواهند شد و در همین راستا امسال نیز قبل از ماه محرم اعزام مبلغان به  ۴۰۰ نقطه محروم خواهیم داشت.

 

احمدیان گفت: اعزام مبلغ یکی از کارکردهای دینی و قدیمی دفتر تبلیغات است اما در مقایسه با دیگر اتفاقات و ظرفیت‌ها حجم بسیار زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دفتر تبلیغات فقط متولی آموزش و اعزام مبلغین است تصریح کرد: اکنون اطلس تبلیغی در اصفهان شکل گرفته که متناسب با آن اعزام مبلغان صورت می گیرد ولی در کل فرایند اعزام فرایند بین دستگاهی است که همکاری همه نهادها را می طلبد و مسایل و مشکلات فرهنگی جامعه امروز بسیار متنوع و پیچیده شده و صرفا با اعزام مبلغ نمی توان این مسایل را حل کرد و نوع مواجهه با این مشکلات تغییر یافته است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی برارزیابی و آسیب شناسی اعزام و نتیجه اعزام مبلغان به مناطق محروم در سالهای گذشته گفت: مشکل در کارکرد محوری این است که نتیجه ارزیابی نمی‌شود چون هدف انجام درست کارها ست و پیوند اهداف با هم بسیار مهم است و متاسفانه این پیوند وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی روش برنامه‌ریزی حل مشکلات را از کارکردمحوری به سمت مسئله‌محوری تغییر دادیم این نوع برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، نوعی ریل‌گذاری جدید برای حل معضلات اجتماعی است.
حجت‌الاسلام احمدیان گفت: نرم‌افزارهای اعزام، ارزیابی و محتوای ارائه مبلغان وجود دارد و با بهره‌گیری از آن‌ها سعی می‌کنیم فرآیند اعزام را بهبود ببخشیم، البته اکنون تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما نسبت به گذشته گام‌های بزرگی برداشته شده است و امید به آینده مطلوب خواهد بود.

 

 نمایشگاه «روایت تبلیغ»، یک نمایشگاه نخبگانی است


رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه «روایت تبلیغ» از روز یکشنبه دوم مردادماه تا پنجشنبه ششم مردادماه در سالن جدید گلستان شهدا برپا خواهد شد گفت: نمایشگاه روایت تبلیغ با محوریت نخبگان، مدیران فرهنگی و دینی، آموزشی و پژوهشی در اصفهان برپا می شود.


وی با بیان اینکه نمایشگاه نخبگانی است که مختص مدیران و فعالان فرهنگی است ولی ورود برای عموم مردم هم امکان پذیر است هدف از برگزاری نمایشگاه را به اشتراک گذاشتن تجربیات، هم افزایی بین دستگاهی دینی و استفاده از نقدهای متولیان فرهنگی برای طراحی مدلی جدیدی در حوزه برنامه‌ریزی است و از دو سال گذشته تا کنون نیز کریدور فرهنگی مرکز خلاقیت اشراق در اصفهان در حال ایجاد است که نشانه ای از تفکر روشنفکرانه حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان می باشد.

در پایان این نشست خبری از پوستر نمایشگاه روایت تبلیغ رونمایی شد.

 

کد خبر 1197942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha