حمایت از محصولات دانش بنیان در تحقق شعار سال موثر است

ماهرانی گفت: با توجه به شعار سال و توجه بخش های مختلف حاکمیتی به حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف از شرکت های دانش بنیان و محصولات این شرکت ها حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید ماهرانی»، امروز ( چهارشنبه ۲۹ تیر) در جلسه کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: حمایت از محصولات دانش بنیان مورد غفلت قرار گرفته است اما باید با توجه به شعار سال و توجه بخش های مختلف حاکمیتی به حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف از شرکت های دانش بنیان و محصولات این شرکت ها حمایت شود.

رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس افزود: بسیاری از شرکت های دانش بنیان ما محصولات کاربردی و باکیفیت تولید می کنند اما درخارج از کشور و در داخل کشور ناشناخته هستند.

وی اضافه کرد: محصولات تولید شده این شرکت  ها باید به بازار عرضه شود و در دسترس عموم و بخش های مختلف قرار بگیرد و همچنین صادرات محصولات تولید شده در شرکت های دانش بنیان نیز می تواند ارزش افزوده قابل توجهی برای کشور ایجاد کند.

ماهرانی با اشاره به نقش حمایتی بخش دولتی از تولیدات شرکت های دانش بنیان گفت: یکی از راه های حمایت از محصولات دانش بنیان برگزاری نمایشگاه با هدف شناسایی محصولات تولید شده در شرکت های دانش بنیان استان فارس، ایجاد تعامل و ارتباط موثر شرکت ها و فعالان این بخش و ایجاد تعامل بین فعالان اقتصادی و صنعتی و تولیدکنندگان در حوزه محصولات دانش بنیان با تاکید بر ابعاد ملی و بین المللی آن است.

وی ادامه داد: سهم فارس در شرکت های دانش بنیان متناسب و درخور ظرفیت و توان تخصصی استان نیست و متاسفانه اطلاعات مناسبی برای تشخیص این شرکت ها نیست و روند این بخش بسیار کند و نامناسب است.

ماهرانی تاکید کرد: معرفی شبکه تبادل و انتقال فناوری هشت کشور مسلمان در حال توسعه و نشست های تخصصی برای اطلاع رسانی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1197954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha