۱۶ پایگاه نماز جمعه در خراسان شمالی فعال است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، با بیان اینکه ۱۶ پایگاه نماز جمعه در استان فعال است، گفت: تنها سه مصلی نماز جمعه در استان داریم و ۶ مصلی نیمه‌کاره هم هست که باید به اتمام برسد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام نعمت الله آزموده» امروز (بیست و نهم تیرماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که در محل دفتر امام‌جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، افزود: اولین نماز جمعه در کشور و بعد از پنج ماه و نیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه شد.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در باب اهمیت نماز جمعه به سوره جمعه در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: سوره جمعه ارکان نظام عبادی سیاسی جامعه دینی را بیان می‌کند و اگر می‌خواهیم جامعه هدایت‌ کننده، پیش رو و تمدنی داشته‌ باشیم باید به مطالب و نکات مهم این سوره توجه کنیم.

 

حجت‌الاسلام آزموده اظهارکرد: امام‌جمعه یکی از تکالیف آن این است که ارکان سوره جمعه را به گوش مردم از طریق تریبون نماز جمعه برساند.

 

وی گفت: اگر دستگاه نماز جمعه از کشور گرفته شود به انقلاب ضربه سختی خواهد خورد.

 

وی با بیان اینکه ۱۶ پایگاه نمازجمعه در استان داریم، خاطرنشان کرد: مفتخریم که پنج شهید ما جزء شهدای نماز جمعه هستند.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی افزود: تعداد سه مصلی نماز جمعه در استان داریم که در شهرستان‌های بجنورد شیروان و جاجرم هستند و ۶ مصلی نیمه‌کاره هم در سطح استان داریم که باید به اتمام برسد.

 

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: مابقی نماز جمعه‌های استان نیز در مساجد جامع آن شهر اقامه می‌شود.

 

وی اظهار کرد: تعداد هزار نفر نیز جزء اعضای ستاد نماز جمعه استان هستند که در روز جمعه خدمات‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۶۰۰ نفر برادر و ۴۰۰ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

 

وی گفت: ضریب حضور مردم در نماز جمعه به دلیل بیماری کرونا افت چشمگیری داشت، اما قبل‌از کرونا و درحال‌حاضر روند و حضور مردم به‌خوبی است و بین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در نماز جمعه استان شرکت می‌کنند.

 

در این جلسه ابلاغ سند وقف به همه ادارات و نهادها، تشکیل شورای نظارتی برای نامگذاری اماکن عمومی و فضاسازی شهری به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه مصوب شد.

 

 

کد خبر 1197988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha